جنایتی فرهنگی که به دست معتادان صورت می‌گیرد

 رییس انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان گفت: برج هواساز کارخانه تاریخی ریسندگی اهواز در حال تخریب است.

سعید محمدپور با اظهار اینکه برج هواساز کارخانه ریسندگی و بافندگی اهواز آسیب دیده است، گفت: پس از این مشاهدات و با حضور یگان حفاظت و آتش‌نشانی از تخریب بیشتر در این کارخانه جلوگیری شد، اما با این حال و به‌رغم پیگری‌های متعدد این کارخانه همچنان در حال تخریب است.

او با اشاره به اینکه معتادان با هدف یافتن آهن شبانه وارد این کارخانه می‌شوند، ادامه داد: هم‌اکنون شاهد تخریب مخفیانه این بنای تاریخی از پشت بنا هستیم و تخریب آن واضح و قابل مشاهده است و اگر همچنان به آن توجه نشود به زودی این اثر با ارزش تاریخی نابود و به دست فراموشی سپرده می‌شود.

 رییس انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان می‌گوید: بنای تاریخی کارخانه ریسندگی و بافندگی اهواز مالک خصوصی دارد و  مالک خصوصی آمادگی لازم برای همکاری با میراث‌فرهنگی جهت مرمت، حفاظت و ساماندهی این کارخانه را دارد.

به گفته آقای محمد پور، این کارخانه مشکل اداری یا محدودیت ندارد بلکه منتظر ارایه طرح از سوی میراث‌فرهنگی است.

او  گفت: امیدوار بودیم قسمت‌های سالمی که از بنا مانده است را میراث فرهنگی با نظارت و هماهنگی با مالک مرمت کند، ولی به دلیل نبود نظارت این کارخانه روزبه‌روز در حال تخریب است و اگر توجهی نشود باز هم تخریب خواهد شد.

کارخانه ریسندگی و بافندگی در خوزستان و شهرستان اهواز واقع شده است. قدمت این بنا تاریخی به دوره پهلوی می‌رسد و در انتهای خیابان امام خمینی (ره) شرقی قرار دارد و با شماره ۲۹۱۳ در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۷۹ در زمره آثار ملی درآمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.