معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خبر داد

نقش موثر کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تعلیم و تربیت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش برجسته‌ای در تعلیم و تربیت دارد.

 سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در دیدار با کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصه‌های فرهنگ سازی، هویت سازی و شخصیت سازی برای نسل آینده نقش اساسی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه و فضای مجازی که بوجود آمده و فکر و ذهن کودکان و نوجوانان را بسوی خود می‌کشاند ، اگر مواظب نباشیم آن‌ها را بسوی پوچی و تباهی خواهد کشاند لذا در اینجا نقش مراکز آموزشی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خلاقیت و شکوفایی استعداد‌های خدادادی آنها، باعث شده تا انسان‌ها را در برابر هجوم بی‌امان تغییرات و تحولاتی که تصویر روشنی از آن‌ها وجود ندارد ، حفظ و نگهداری نماید.

وی با تاکید بر اینکه رصد خانه‌ها و علم نجوم دارای جایگاه تاریخی در نزد مردم ایران دارد گفت: این رصدخانه‌ها چه از لحاظ تاریخی و چه از نظر علاقه‌مندی بین جوانان و نوجوانان بسیار جالب بوده و مورد استقبال قرار می‌گیرند.

در این نشست مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در خصوص آخرین وضعیت رصدخانه استان ایلام اظهار داشت: بخش‌هایی از ساختمان این رصدخانه نیازمند مرمت و بازسازی است.

وی خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی رصد خانه از اعتبارات استانی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد و افزود: از لحاظ نیروی انسانی مرکز نجوم این استان مشکل نیروی متخصص ندارد و تنها نیاز این مرکز تخصیص اعتبار برای بهسازی، نوسازی، مرمت و تقویت زیرساخت‌های آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.