شهید سلیمانی یک الگوی مردمی و معاصر برای تربیت فرزندان این سرزمین است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: شهید سلیمانی به عنوان قهرمانی که از حیث زمانی به نسل جدید نزدیک است .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: معرفی الگو یکی از مهمترین ابزار‌های موثر در فرآیند تعلیم و تربیت است و شهید سلیمانی به عنوان قهرمانی که از حیث زمانی به نسل جدید نزدیک است و زندگی وی مانند مردم عادی بوده، الگویی مناسب و موثر برای تربیت فرزندان این سرزمین است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی در همایش بزرگ فرهنگیان که به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی خداوند پیامبران را برای هدایت جوامع بشری مبعوث کرد، ابزار هدایت را نیز در اختیار آنان قرار داد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم ابزار هدایت پیامبر اسلام (ص) بود، افزود: معلمان هم در جامعه پا جای پیامبران می‌گذارند و فرزندان این مرز و بوم را آموزش می‌دهند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: معلمان به عنوان هدایتگران نیازمند ابزار هدایت هستند که قرآن کریم و سنت دو ابزار مهم در این زمینه به شمار می‌روند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: برای تعلیم تنها آموزش به صورت نظری و تئوری کفایت نمی‌کند و برای تربیت تنها شرح و تفسیر و توضیح کمک نمی‌کند؛ بلکه تعلیم و تربیت یک فرایند است که باید گام به گام به صورت پیوسته انجام شود.

وی افزود: در تربیت علمی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی، عبادی و ... مربی باید دست متربی را بگیرد تا قدم به قدم به مقصد مورد نظر برساند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در فرایند تعلیم و تربیت برای یکی دیگر از ابزارها، نشان دادن الگوهاست.

وی خاطر نشان کرد: معرفی الگو‌ها به نوجوانان و جوانان در بهبوهه تهاجم‌های فرهنگی که دشمنان به دنبال تعریف الگو‌های متفاوت و متنوع برای فرزندان ما هستند، امری ضروری و لازم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.