در ۹ ماهه گذشته هزار و ۹۸ تیم عملیاتی هلال احمر به ۳ هزار و ۸۸۵ حادثه دیده در استان زنجان امدادرسانی کرده اند.

موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ۹ ماهه گذشته از سال تیم‌های عملیاتی هلال احمر به سه هزار و ۸۸۵ حادثه دیده در این استان امدادرسانی کرده اند.

موسوی افزود: در ۹ ماهه گذشته از سال ۶۰۳ مورد حادثه اعم از جاده ای، برف و کولاک، کوهستان، ریزش آوار، سیل و آبگرفتگی، صنعتی و کارگاهی، شهری و دیگر موارد در استان زنجان ثبت شده است.

وی یادآوری کرد: بیشترین این حوادث ۵۰۲ مورد جاده ای، ۲۹ مورد کوهستان، ۲۴ مورد وقوع برف و کولاک و ۱۳ مورد نیز مناسبتی بوده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین آسیب دیدگان در حوادث جاده‌ای با یک هزار و ۸۳۸ نفر، برف و کولاک ۳۴۶ نفر، سیل و آبگرفتگی ۱۱۰ نفر و مناسبتی نیز یک هزار و ۱۰۸ نفر ثبت و امدادرسانی توسط تیم‌های عملیاتی بوده است.

موسوی، کل آسیب دیدگان این حوادث را سه هزار و ۴۶۰ نفر برشمرد و اظهارداشت: ۹۱ نفر در مساجد و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان زنجان اسکان یافتند .

وی خاطرنشان کرد: کل تیم‌های عملیاتی اعزام شده به ۶۰۳ حادثه در یک هزار و ۹۸ تیم با ۲ هزار و ۹۶۹ نفر نیروی عملیاتی بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای امداد رسانی در این حوادث ۵۳۲ دستگاه آمبولانس اعزام و ۱۷۵ مورد نیز رهاسازی در حوادث انجام شد و تیم‌های عملیاتی ۵۵ نفر را به مراکز درمانی منتقل و ۹ نفر را به صورت سرپایی مداوا کرده اند.

موسوی تاکید کرد: ارائه خدمات امدادی طرح زمستانی هلال احمر این استان در ۱۱ پایگاه و ۶ پست امداد و نجات جاده‌ای استان انجام می‌شود.

وی افزود: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان زنجان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.