احداث ۱۱ هزار مسکن شهری و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ساخت ۱۱ هزار مسکن در مناطق شهری و روستایی استان آغاز شده و پیشرفت فیزیکی این واحدها بین پنج تا ۸۰ درصد است.

کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: نواقصاتی از جمله مشکل زمین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان به ویژه در مرکز استان وجود دارد که باید برطرف شود.

وی افزود: با این حال، ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و نسبت به برخی از استان‌ ها از روند مطلوبی برخوردار است.

حاجی‌ زاده تصریح کرد: سهمیه استان در سال نخست طرح نهضت ملی مسکن احداث ۱۰ هزار واحد است که تاکنون بیشتر از این تعهد تاکنون اجرایی شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنیاد مسکن استان اقدامات خوبی در خصوص مقاوم سازی و بازسازی منازل ناشی از سیل مانسون انجام داده و حتی رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی موجود در این استان جزیره ای عمل کردن است که تلاش شده در طرح نهضت ملی مسکن نگاه جزیره‌ای وجود نداشته باشد.

حاجی‌ زاده بیان کرد: هدف از احداث طرح نهضت ملی مسکن صاحب خانه شدن اقشار مختلف به ویژه محروم جامعه است، بنابراین دستگاه‌های حوزه زیرساخت نهایت همکاری برای تسهیل در روند ساخت مسکن نهضت ملی را انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای مسکن شهرستان‌های استان به صورت ماهی یکبار باید تشکیل شود.

وی ابراز کرد: کمیته‌ای جهت شناسایی زمین‌های بلااستفاده در اطراف شهر یاسوج و الحاق آن به مرکز کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون دفتر فنی استانداری تشکیل و با استفاده از ظرفیت راه و شهرسازی مسئله مشکل زمین مرکز استان حل شود.

حاجی زاده افزود: مشکل برق طرح نهضت ملی مسکن شهر دهدشت باید ظرف مدت ۴۰ روز و شهر گچساران ظرف مدت دو هفته رفع شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید از عیب و نقص در طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن عبرت بگیریم، عنوان کرد: سرانه آموزشی، فرهنگی و خدماتی در طرح نهضت ملی مسکن دیده شود.

وی گفت: به بحث محرومین به ویژه افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی در طرح نهضت ملی مسکن ملی باید توجه جدی شود، هر چیزی در قانون آمده باید اجرا شود.

حاجی زاده می گوید: اگر تبصره ای آمده که شهرسازی برای آورده اولیه کمک کند، اجرا شود، چنانچه دستگاه های حمایتی موظف به ارائه سهم اولیه هستند، قانون اجرایی شود.

وی ادامه داد: باید سریع تر این موضوع در استان تعیین تکلیف شود تا هر چه سریع تر کار ساخت نهضت ملی مسکن مددجویان به پیش برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.