نقدعلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دادگاه کیفری لاهه باید به پرونده ترور سردار سلیمانی رسیدگی کند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ترور سردار سلیمانی یک تروریسم دولتی است و دادگاه کیفری لاهه باید به این پرونده رسیدگی کند.

محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: دادگاه کیفری لاهه مرکزی است که به جنایت‌های جنگی و تروریسم دولتی رسیدگی می‌کند.

وی اظهار کرد: ترور سردار سلیمانی یک تروریسم دولتی است و دولت ایالات متحده آمریکا برنامه این ترور را ریخت و عمده مقامات رسمی این کشور به طور شفاف اعلام کردند که دستور این ترور را ترامپ صادر کرد و وی صریحا آن را رسانه‌ای کرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس بیان کرد: همان‌طور که در تاریخ تشکیل نهاد‌های بین‌المللی ذیل سازمان ملل متحد مثل دادگاه کیفری لاهه که موارد جنایت‌های جنگی را رسیدگی و حکم صادر می‌کند و به موقع به اجرا می‌گذارد، ترور سردار سلیمانی هم در دادگاه کیفری لاهه قابل طرح است.

نقدعلی ادامه داد: مسئولان نظام برای این کار به صورت فعال ورود کرده‌اند و افراد حاضر در این ترور شناسایی و مستندات دخیل بودن هر یک از آن‌ها جمع بندی می‌شود تا اعمال قانونی انجام شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: از نظر افکار عمومی جهان خیلی از اقداماتی که کشور‌های متخاصم با ایران انجام می‌دهند منتج به نتیجه عملی نمی‌شود، اما در فضای تبلیغاتی و رسانه‌‎ای که اذهان جهانی و دولت‌ها را نسبت به یک موضوعی به سمت مثبت یا منفی ببرد موثر است لذا ما مکلفیم تا این کار را جلو ببریم و پرونده‌ها را آماده کنیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: اذهان دولت‌هایی که بر اثر فشار‌های رسانه‌ای به سمت و سویی سوق داده می‌شوند وقتی مستندات ایران را ببینند ماهیت تروریست رژیم ایالات متحده آمریکا که امروز با دغل و حقه خود را مدافع حقوق بشر قلمداد می‌کند و در دنیا بر طبل حقوق بشر می‌کوبد برایشان آشکار شود و قطع به بقین در کوتاه مدت و بلندمدت ایران می‌تواند از این ظرفیت برای به کرسی نشاندن حق و حقوقش استفاده کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پس از گذشت سه سال از ترور سردار سلیمانی هنوز پرونده ترور ایشان تکمیل نشده است، گفت: این سوال را باید از نهاد مستقیم این کار که کمیته حقوق بشر قوه قضاییه است پرسید. مسلما این کار باید زودتر از این‌ها رقم می‌خورد، اما همین را هم به فال نیک می‌گیریم و ان‌شالله زودتر به نتیجه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار