پس از ۳ روز متوالی مه گرفتگی و افزایش آلاینده‌های صنعتی در خوزستان انتقادات از کارگروه مدیریت هوای خوزستان به دلیل تعطیل نکردن مدارس و ادارات امروز ۱۳ دی ماه بالا گرفت.

علی رغم آنکه کارگروه مدیریت هوای خوزستان دیروز اعلام کرد مدارس روز سه شنبه مورخ ۱۳ دی ماه دایر هستند، اما انتقادات وسیعی از استانداری و محیط زیست به دلیل تعطیل نکردن شده است.

۳ روز متوالی است که شهر‌های صنعتی خوزستان با پدیده مه گرفتگی و افزایش آلاینده‌های صنعتی مواجه هستند که این مسئله روی سلامت شهروندان نیز تاثیر گذار است.

اخیرا به دلیل مازوت سوزی نیروگاه‌ها در زمستان و تامین گاز منازل و صنایع آلودگی هوا به شکل چشمگیری افزایش یافته، این مسئله در سایر استان‌ها با تعطیلی مدیریت می‌شود، ولی در خوزستان خبری از تعطیلی و حتی تاخیر در آغاز به کار ادارات و بانک‌ها و اماکن آموزشی نیست.

اگرچه طی چند روز گذشته تنها مدارس تعطیل شدند، اما شهروندان انتظار داشتند دستکم برای امروز ادارات با تاخیر و پس از فروکش کردن مه بازگشایی شوند.

یک شهروند اهوازی می‌گوید که حتی علی رغم آنکه گفته شده مدارس باز هستند، اما برای حفظ سلامت فرزندم اجازه نمی‌دهم امروز سر کلاس‌ها حاضر شود.

امروز ۳ پرواز فرودگاه اهواز به دلیل وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی لغو شدند. طی چند روز گذشته چندین پرواز فرودگاه اهواز به دلیل وقوع پدیده مه گرفتگی لغو شدند.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان پیش از این از تداوم پدیده مه گرفتگی تا اوایل روز چهارشنبه خبر داده بود، با این حال کارگروه مدیریت آلودگی هوا از تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی خودداری کرد.

پیش از این نیز این کارگروه به دلیل اعلام تعطیلی‌های دیرهنگام و تعطیل نشدن ادارات و مراکز آموزشی مورد انتقاد قرار گرفته بود و انتظار می‌رفت اشتباهات گذشته تکرار نشوند، اما آنچه در عمل اتفاق می‌افتد خلاف توقعات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۴ دی ۱۴۰۱
فقط چرا منتظر چی هستید داغ دلت را سر مردم در نیار بی مسولیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۳ دی ۱۴۰۱
ما آدم نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۳ دی ۱۴۰۱
اینها نشان دهنده بی کفایتی مسئولان خوزستان است اگر مثل سایر استانها مدیریت درستی داشتیم این همه مردم خوزستان از نظر سلامتی مجبور نبودند آواره ی بیمارستانها شوند