ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با کمک ابزار هنر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان با کمک ابزار هنر اقدامات خوبی را انجام بدهیم.

مراسم رونمایی از «سازه حجمی عروج» همزمان با سومین سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

در ابتداى این برنامه، مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد اظهار کرد: پروژه عروج از جمله آثارهنری و ماندگار در این دوران است. این اثر با الهام و اقتباس از مینیاتور معراج حضرت محمد (ص) اثر سلطان محمد نقاش در قرن شانزدهم میلادی و ترکیب با عناصر معماری و اسلیمی و ختایی برگرفته از هنر ایرانی اسلامی و نماد‌هایی مثل محراب، گنبد، کتیبه، نقوش گیاهی مثل درخت و بوته طراحی شده است. 

وى ادامه داد:، به منظور پاسداشت مقام شهید والا مقام سردار دل‌ها و معرفی ابعاد شخصیتی به جوانان قالب هنر بهترین گزینه بود و امیدواریم با رونمایی از این اثر برای گذر فرهنگ بتوانیم کاری ماندگار و مناسب برای مخاطبان منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد داشته باشیم. 

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره این سازه یاداور شد: در واقع هدف از ساخت چنین سازه هنری سعی براین است که برای نشان دادن و ماندگار شدن شخصیت‌های مهم جامعه از مقوله هنر کمک بیشتری گرفته شود، چون انتقال پیام با آثار هنری تاثیر ماندگارتری روی مردم می‌گذارد.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی به معنای واقعی سردار دل‌ها بود که محبوبیت زیادی بین مردم کشور ما داشتند و چنین شخص بزرگی نیاز به معرفی ندارند. اما برای ترویج فرهنگ و به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان با معرفی چنین اسطوره‌هایی و با کمک ابزار هنر اقدامات خوبی را انجام بدهیم.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با کمک ابزار هنر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.