قالیباف:

سردار سلیمانی به جبهه مقاومت هویت بخشید

رئیس مجلس در نخستین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم به جبهه مقاومت هویت بخشید.

اولین اجلاس بین المللی مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «شهید سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» با هدف ترویج و حفظ ارزش‌های والای فرهنگ ایثار و مقاومت در برابر جبهه استکبار جهانی، با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور آغاز شد.

در این رویداد رهبران جبهه مقاومت در منطقه و برخی مقامات کشوری و لشکری حضور خواهند داشت.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: امروز تربیت و پرورش اسلامی مبتنی بر فرهنگ قرآنی مهمترین معجزه انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی از خانواده‌ای روستایی و ساده آمده است. او می‌گفت که در کودکی معنی کفش داشتن را نمی‌دانستیم. انقلاب اسلامی و مکتب انقلاب و تربیت درست از چنین جوان روستایی، شخصیت بزرگی برای جهان اسلام ساخت و این معجزه انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس با بیان اینکه در حقیقت مکتب شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: ویژگی شهید سلیمانی جامعیت آن است. او در عین لطافت بسیار مقتدر است و این لطافت را می‌توان در برخورد او با فرزندان شهدا مشاهده کرد.

قالیباف بیان کرد: اوج شهید سلیمانی روزی بود که به فرماندهی نیروی قدس منصوب شد و بیست سال این فرماندهی را ادامه داد. با این فرماندهی، شهید سلیمانی سربازی شد که فرمانده مستقیمش رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای شد که بزرگترین افتخار حاج قاسم همین موضوع بود.

وی گفت: هر کجا در جهان اسلام نا امنی بود و آمریکای جنایتکار بود حضور پیدا کرد این شهید والامقام اجازه نداد سلطه صهیونیست‌ها در منطقه ادامه پیدا کند.

رئیس مجلس اظهار کرد: حاج‌ قاسم به جبهه مقاومت هویت بخشید. او با همه وجود انسانی صادق بود و خلوص خاصی داشت.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی دشمن شناس بود و شیوه‌های ویژه‌ای را در ماموریت‌های خود داشت و می‌دانست دشمنان جهان اسلام، آمریکا و صهیونیست‌های کودک کش هستند.

قالیباف ادامه داد: شهید سلیمانی به دو اصل وحدت جهان اسلام و تولید قدرت جهان اسلام باور داشت و همیشه در این مسیر تلاش کرد البته در این مسیر سختی‌های زیادی را تجربه کرد.

رئیس مجلس بیان کرد: او درک کرده بود که در سطح منطقه تنها منطق قدرت جوابگو است و باور داشت که قدرت برخواسته از مردم است و می‌دانست هرگونه عقب نشینی در مقابل آمریکا و صهیونیست‌ها، خطای فاحش و راهبردی است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی چگونه داعش را شکست داد و آمریکایی‌ها را ناکام گذاشت؟ من به شما می‌گویم تنها با ایمان به مردم و ایمان به انقلاب این کار را کرد.

قالیباف گفت: سازماندهی شهید سلیمانی آن بود که هم به خدا به هم به مردم ایمان داشت. امروز دشمنان ما به دنبال آن هستند که روابط را بین خود و کشور‌های اسلامی عادی سازی کند. ما باید آن قدر هزینه این کار را زیاد کنیم چه کسی جرئت آن را نداشته باشد.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی با شهادت خود نشان داد که انقلاب اسلامی هنوز زنده است و مردم و امت اسلامی در این عرصه تلاش و مجاهدت می‌کنند. امیدواریم همه ما مسیر شهدا و امام شهدا را ادامه دهیم و به این مسیر وفادار باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار