امام جمعه ایلام بیان کرد

لزوم توجه به مهارت آموزی برای اشتغال

امام جمعه ایلام بر لزوم توجه به مهارت آموزی به جای مدرک گرایی برای رونق اشتغال تاکید کرد.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار، امام جمعه ایلام امروز  در جمع مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: خدمت کردن و تاثیرگذاری در مراکز آموزشی به خصوص مراکز مهارتی توفیق بزرگی برای مسئولان است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه مدرک گرایی آفت بزرگی است، افزود: باید این مسئله جای خود به مهارت آموزی و آموزش و یادگیری دهد.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: نخبگان باید کارآفرین باشند و برای دیگران شغل ایجاد کنند، اینکه خود نخبگان بیکار باشند فاجعه آفرین است.

وی با اشاره به اینکه دانش و علم باید کاربردی و مهارتی باشد، افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید تاثیرگذار و نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: متاسفانه در تعدادی از مدارک رشته‌های دانشگاهی برای اشتغال مشکلاتی داریم، برای حل مشکل اشتغال در جامعه باید به سوی رشته‌ها و فراگیری کارهای مهارتی حرکت کرد.

وی گفت: نقش استاد و معلم در یادگیری و مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان بسیار مهم است، باید زمینه‌ها و امکانات لازم برای مهارت آموزی در استان فراهم شود.

امام جمعه ایلام افزود: آموزش‌ها مهارتی باید منجر به نقش آفرینی فارغ التحصیلان شود، باید در تربیت نیروهای مهارتی حداکثر تلاش توسط معلمان و اساتید صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.