آتش در جنگل‌های شرق مازندران

مناطقی از جنگل‌های نکا و گلوگاه دچار حریق شدند و ماموران در حال اطفای آتش هستند.

مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران -منطقه ساری گفت: عرصه‌های جنگلی منطقه توسکا چشمه گلوگاه و دراسله نکا از بامداد امروز چهارشنبه ۱۴ دی آتش گرفت و دامنه آتش نیز در حال گسترش است.

او با بیان اینکه نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیرو‌های مردمی در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند، افزود: وزش باد گرم شدید در منطقه توسکا چشمه سبب گسترش دامنه آتش سوزی شده است که با هماهنگی استانداری مازندران، در صورت نیاز، یک فروند بالگرد برای اطفای حریق اعزام می‌شود.

ذکریایی از احتمال شعله ور شدن دوباره آتش در عرصه‌های جنگلی استان با توجه به تداوم وزش باد گرم تا پایان امروز خبر داد و ابراز امیدواری کرد آتش در این دو منطقه با تلاش نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی، ماموران آتش نشانی و نیرو‌های مردمی حاضر در منطقه، تا پایان روز حریق اطفا شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران -منطقه ساری گفت: انباشت برگ‌های پاییزی شرایط را برای آتش گرفتن عرصه‌های جنگلی فراهم می‌کند و اگر گردشگران نکات ایمنی در استفاده از آتش را رعایت نکنند، خطر آتش سوزی در جنگل چندین برابر می‌شود

او از مردم خواست هرگونه حریق در عرصه‌های جنگلی، تجاوز به عرصه‌های ملی و قاچاق چوب را به شماره تلفن۱۵۰۴ اطلاع دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.