سامانه بارشی جدید تا ساعاتی دیگر فعالیت خود را به شکل بارش باران و برف در لرستان آغاز می‌کند.

بهمن محمدی مقدم کارشناس هواشناسی لرستان گفت: سامانه جدید بارشی تا ساعت دیگر لرستان را در برمی گیرد.
بهمن محمدی مقدم افزود: این سامانه بارشی با بارش باران، رعد وبرق، در مناطق سردسیر و به ویژه شهر‌های شمالی و شرقی بارش برف، در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف، وزش باد شدید لحظه‌ای و احتمال تگرگ همراه است.
محمدی مقدم مناطق شمالی و شرقی بخصوص گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی را مستعد بارش برف و نیمه جنوبی استان را مستعد بارش باران عنوان کرد و افزود:شدت اثر این سامانهاز عصر امروز تا ظهر فردا خواهد بود.

او افزود: آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد، مه آلودگی گذرگاه‌ها به همراه کاهش میدان دید مهمترین مخاطرات این سامانه بارشی است.

پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در سفر‌های برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت‌های کشاورزی و حوضچه‌های پرورش ماهی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر در این مدت توصیه شده است.
محمدی اضافه کرد:این سامانه بارشی عصر جمعه به طور کامل از لرستان خارج می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.