افزایش محدودیت‌های کرونایی برای مسافران چینی در ژاپن

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، ژاپن امروز اعلام کرد که مسافران پرواز‌های مستقیم از چین ملزم به ارائه تست منفی کرونا هستند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در واکنش به افزایش شمار مبتلایان به کرونا گفت که ژاپن از روز یکشنبه اقدامات کنترل مرزی کرونایی خود را برای مسافران چینی تشدید خواهد کرد.

به گزارش رویترز، دولت ژاپن اعلام کرد که اقدامات جدید مسافران پرواز‌های مستقیم از چین را ملزم می‌کند تست کرونای منفی خود را ۷۲ ساعت پیش از پرواز ارائه کنند.

کیشیدا همچنین تاکید کرد که دولت از خطوط هوایی خواسته تا تعداد پرواز‌ها از چین به ژاپن را محدود کنند.

وزارت بهداشت ژاپن می‌گوید از ۵۶ مسافر بین‌المللی که در فرودگاه‌های ژاپن تست کرونا داده و نتیجه مثبت داشتند، ۵۳ نفر از چین بوده‌اند.

چین که به مدت ۳ سال مرز‌های خود را بسته نگه داشته و قوانین سختگیرانه‌ای را در خصوص قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا اعمال کرده است، به دلیل کاهش برخی محدودیت‌های کرونایی از هفتم دسامبر با موج جدید کرونا روبه‌رو شده است.

در همین راستا، کمیسیون اروپا نیز امروز اعلام کرد که اکثر کشور‌های اتحادیه اروپا از ارائه آزمایش کووید قبل از عزیمت برای مسافران چینی حمایت می‌کنند.

به گفته سخنگوی کمیسیون اروپا، همه کشور‌های اتحادیه اروپا توافق کردند که به یک رویکرد هماهنگ برای تغییر وضعیت در چین و مقابله با پیامد‌های افزایش سفر از چین به اروپا نیاز دارند.

چین انجام تست کرونا برای شهروندان خود را «تبعیض‌آمیز» توصیف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار