افزایش ۷ درصدی مصرف گاز در کردستان

بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز طی نه ماهه امسال در کردستان مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: سال قبل در همین مدت یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون و ۹۳۶ هزار مترمکعب گاز توسط مشترکان استان مصرف شد.

احمد فعله گری افزود: پاییز امسال نیز ۶۵۶ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۶۰۰ مترمکعب گاز طبیعی در استان در تمام بخش‌ها مصرف شد که البته مصرف نیروگاه و کارخانه سیمان بیجار خارج از این آمار است.

او یادآور شد: اولویت اصلی شرکت گاز استان در فصل سرد سال تامین انرژی برای مصرف منازل مسکونی است و در صورت لزوم مصرف گاز طبیعی صنایع و نیروگاه‌های تولید برق محدود می‌شود.

استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیر‌های ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (۱۸تا ۲۱درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها از جمله توصیه‌هایی بود که فعله گری به آن اشاره کرد.

او ادامه داد: دو جداره و عایق کردن در و پنجره، عایق کاری سیستم حرارت مرکزی، اصلاح موتورخانه، بستن درب اتاق‌های غیرقابل استفاده و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر رادیاتور از جمله مواردی است که با رعایت آن، در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.