ترکیه: یورش بن غفیر به مسجد الاقصی غیرقابل قبول است

وزیر خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای صهیونیست خود اقدام تحریک‌آمیز ایتمار بن غفیر علیه مسجدالاقصی را محکوم و آن را «غیرقابل قبول» خواند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با یوسی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش «وزارت امور خارجه ترکیه»، چاووش‌اوغلو در این تماس تلفنی به کوهن بابت انتصاب وی در سمت وزیر خارجه اسرائیل تبریک گفت.

چاووش‌اوغلو ضمن اشاره به حساسیت ترکیه در قبال مسئله فلسطین و انتظارات آن، تاکید کرد اقدام تحریک آمیز روز گذشته ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در یورش به مسجدالاقصی غیرقابل قبول است.

وی بر اهمیت حفظ جایگاه مسجدالاقصی تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار داریم از هرگونه اقدامات تحریک آمیز خودداری شود. وزیران امور خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی در پایان همچنین در مورد همکاری برای بهبود روابط دوجانبه به توافق رسیدند.

گفتنی است ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به جریان سیاسی راست افراطی این کشور تعلق دارد، دیروز در دهمین روز از عید «تِوِت» با همراهی نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی وارد مسجدالاقصی شد. بن غفیر که با اقدامات تحریک کننده خود مشهور است، اولین وزیر رژیم صهیونیستی است که پس از پنج سال وارد مسجد الاقصی می‌شود.

هر گونه ورود صهیونیست‌ها به این مکان مقدس به معنی نقض وضعیت حقوقی آن تلقی می‌شود.

بر اساس توافقنامه صلح بین رژیم صهیونیستی و اردن که در ۲۶ اکتبر ۱۹۹۴ امضا شد، مسجد الاقصی زیر نظر اداره بنیاد‌های اسلامی بیت المقدس وابسته به وزارت اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن است.

با این وجود، از سال ۲۰۰۳ تاکنون بدون مجوز این اداره، یهودیان با تصمیم یکجانبه رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۵ دی ۱۴۰۱
تو دیگه خفه ابله خودت یار غار صهیونیست ها هستی
آخرین اخبار