معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران وزارت خارجه را ترک می‌کند

گزارش‌ها حاکیست معاون رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است این گروه را در وزارت خارجه آمریکا ترک کند و به وزارت انرژی بپیوندد.

جَرت بلانک، معاون رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حساب توئیتری خود در ساعات گذشته سمتش را به هماهنگ کننده «سابق» آمریکا در مذاکرات برجام تغییر داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، قرار است جرت بلانک از این پس در وزارت انرژی فعالیت کند تا از این طریق بیشتر بتواند روی موضوعات مرتبط با سیاست‌های هسته‌ای کار کند.

برخی منابع خبری در این باره نوشته اند خروج بلانک از وزارت خارجه آمریکا می‌تواند به این معنا باشد که دولت بایدن معتقد است در حال حاضر هیچ راهی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران وجود ندارد.

بلانک، معاون رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران و یکی از بازیگران اصلی در مذاکرات غیرمستقیم بر سر برنامه‌های هسته‌ای کشورمان در دو سال گذشته بود.

یکی از مقامات ارشد آمریکا گفته که بلانک کارمند اداره ملی ایمنی هسته‌ای وزارت انرژی بوده که حالا قرار است به پست قبلی خود بازگردد که این یک جابجایی عادی در دولت آمریکاست.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: بلانک در دو سال گذشته مهارت‌های دیپلماتیک، خلاقیت و تعهد فوق‌العاده‌ای را برای ارتقای منافع امنیت ملی آمریکا از خود نشان داده است. جا به جایی دوباره او به وزارت انرژی می‌تواند دستاوردی فوق العاده برای این وزارت باشد.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در حاشیه یک گردهمایی انتخاباتی در نوامبر گفت که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران "مرده" است، اما بر اساس ویدئویی که ماه گذشته در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، تاکید کرده که آمریکا این موضوع را به طور رسمی اعلام نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار