مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی:

زیرساخت‌های ایمنی در مرز دوغارون نیاز به تقویت دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: زیرساخت‌های ایمنی در گذرگاه مرزی دوغارون در همه حوزه‌ها باید تقویت شوند.

محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در حاشیه سفر به تایباد و در جلسه مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ایمنی در مرز دوغارون نیاز به تقویت دارد اظهار کرد: دوغارون یک معبر مرزی راهبردی است و زیرساخت‌های ایمنی آن باید در همه حوزه‌ها تقویت شوند.

وی گفت: زیرساخت‌های ایمنی موجود در گذرگاه مرزی دوغارون هم در شرایط بدی قرار ندارند، اما درخصوص راه اندازی و تاسیس پایگاه‌های امدادی، ایستگاه‌های آتش نشانی و سامانه‌های اطفای حریق در این پایانه مرزی باید توجه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به رفت و آمد ناوگان تجاری در مرز دوغارون، ساماندهی کامیون‌ها در توقفگاه (پارکینگ)‌ها و تامین امکانات امدادی از قبیل آتش نشانی و اورژانس یک دغدغه به شماره می‌آید.

نجات تصریح کرد: پس از حادثه آتش سوزی گمرک اسلام قلعه افغانستان و محک خوردن بخش امدادی و ایمنی مرز دوغارون، با جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور مکاتباتی در رابطه با تجهیز این معبر رسمی انجام شد که در این بازدید میزان اجرایی شدن آن‌ها بررسی می‌شود.

وی گفت: در راستای برنامه تحول در مدیریت بحران، موضوع مرمت و بازسازی برخی مسیرها، لایروبی مسیل‌ها و مدیریت ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها مورد توجه است و دستگاه‌های مرتبط مانند شرکت آب منطقه ای، راهداری و بنیاد مسکن باید به وظیفه قانونی خود در این جهت عمل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین تعداد پنج دستگاه کف کش، دستگاهی مخصوص خارج کردن آب‌های آلوده و گل و لای، به دهیاری‌های تایباد اختصاص یابد که براساس جمعیت و بحران خیز بودن روستا به آن‌ها تحویل می‌شود.

" بازدید از آبنمای ورودی شهر مشهدریزه، پل جاده و بند خاکی روستای جوزقان، محور روستای پلبند به خیرآباد، مسیر ورودی روستای اسدآباد دربند، سوله ناتمام مدیریت بحران شهر تایباد و پایانه مرزی دوغارون " از دیگر برنامه‌های سفر محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به شهرستان تایباد بود.

برچسب ها: تایباد ، مرز دوغارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار