برگزاری کلاس‌های آموزشی روش‌های کاهش مصرف گاز برای دانش آموزان

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از برگزاری کلاس‌های آموزشی روش‌های کاهش مصرف گاز برای دانش آموزان خبر داد و گفت : در صورت کاهش مصرف گاز خانواده‌های این دانش آموزان به آن‌ها جوایزی داده خواهد شد.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان گفت : طی تفاهم نامه‌ای که به زودی با آموزش وپرورش استان منعقد می‌شود، به دانش آموزان روش‌های کاهش مصرف را آموزش می‌دهیم و برای آن‌ها کارت انرژی صادر می‌کنیم.

ناصر حسینی افزود: براساس اسن طرح دانش آموزان از والدین خود میخواهند سهم آینده آن‌ها را نسوزانند و در این راستا بر مصرف گاز خانواده خود نظارت می‌کنند و درصورت کاهش مصرف خانوار به آن‌ها جایزه تعلق می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه ۷۵ درصد سبد انرژی کشور از طریق گاز طبیعی تأمین می‌شود و ۲۶ میلیون مشترک گاز در کشور داریم، اعلام کرد: در حال حاضر شرکت ملی گاز روزانه ۹۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کند که حدود ۱۸ میلیون متر مکعب آن در استان کرمانشاه به مصرف می‌رسد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با انتقاد از مصرف بی رویه و اتلاف انرژی گاز به دلایلی همچون عدم فرهنگ سازی، وسایل گرمایشی غیر استاندارد، مصالح ساختمانی نامناسب و... گفت: ما دومین مخازن گازی دنیا را در اختیار داریم، اما دومین مصرف کننده گاز دنیا هستیم به طوری که مصرف گاز ایران به تنهایی به اندازه ۳ کشور صنعتی، آلمان، انگلیس و فرانسه است و این یعنی ما در حال سوزندان حق آیندگان هستیم.

میزان مصرف سال گذشته استان کرمانشاه ۵ میلیارد متر مکعب بوده و پیش بینی می‌شود این مقدار در سال جاری به ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب برسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.