آغاز بارندگی در استان سمنان+ فیلم

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره بارش برف و باران، احتمال یخبندان جاده‌ها و آبگرفتگی معابر در این استان هشدار زرد اعلام کرد.

مصطفوی گفت: با ورود سامانه جدید بارشی تا اواخذر وقت جمعه شانزدهم دی ماه ، در غالب مناطق استاان سمنان باران می بارد و بارش ها در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی استان سمنان به صورت باران و برف همراه با مه‌آلودگی است .

وی افزود : از اواخر وقت جمعه دمای هوا هم بین ۲ تا ۴ درجه کاهش دارد .

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: آبگرفتگی و جاری شدن رواناب در محور‌های مواصلاتی، مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و احتمال یخبندان، اختلال در محور‌های شمالی و کوهستانی و احتمال سرمازدگی از مخاطرات سامانه بارشی است.

احتیاط در تردد در محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای مسافران، کنترل و لایروبی آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و رفتن به نواحی کوهستانی، پرهیز از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، مهمترین توصیه‌های هواشناسی سمنان برای روز‌های در پیش است.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهر‌های ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد‌های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می‌توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.