مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اتصال ۱۳ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: این اقدام در ۹ شهرستان و با هدف ایجاد توازن در توسعه اینترنت روستایی و کاهش شکاف دیجیتالی بین توسعه‌های روستایی انجام شده است.

قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: با وجود اینکه وزارت ارتباطات به تعهدات قانونی خود در خصوص پوشش ۸۰ درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور عمل کرده و این موضوع در آذربایجان غربی نیز محقق شده است، اما تلاش می‌کنیم تا شهریور سال آتی درصد پوشش روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: از ۲ هزار و ۱۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان، یک هزار و ۷۶۳ روستا در حال حاضر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل هستند که طراحی HLD مابقی این روستا‌ها صورت گرفته و تامین اعتبار آن‌ها از طرف وزارت ارتباطات انجام و به اپراتور‌های ارتباطی برای اجرای طرح ابلاغ شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی توجه به مناطق محروم را از برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات برشمرد و ادامه داد: مهمترین بستر تحقق اهداف دولت مردمی در مورد تسهیل در ارائه خدمات دستگاه‌ها به مردم و حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمندسازی آن‌ها بیژه در روستا‌ها است.

جلیلی نژاد گفت: تمام تلاش ما ایجاد عدالت اجتماعی در بهره‌مندی تمام هم استانی‌هایمان از امکانات و زیرساخت‌های ارتباطی بویژه دسترسی به اینترنت و شبکه اطلاعات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.