تسهیل جذب نخبگان در دانشگاه‌ها با طرح شهید شهریاری

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: جذب نخبگان را تسهیل و برای اعضای بنیاد ملی نخبگان طرح شهید شهریاری را طراحی کرده ایم.

محمد خلج امیرحسینی، رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری گفت: استادی که جذب می‌کنیم باید استادی باشد که علم را هم فعل خدا بداند . استادان در کلاس درس باید آیات الهی را تدریس کرده تا دانشجویان ما را به سمت بحث‌های فرهنگی در حین تدریس سوق دهد. همچنین استادان باید سواد، علم و فرهیختگی داشته باشد.

به گفته وی معلمی شغل انبیا است و  افتخار می‌کنیم به برکت انقلاب اسلامی استادان کشور در جامعه مرجعیت سیاسی دارند و البته این وظیفه ما را در جذب آن‌ها سنگین می‌کند.

او ادامه داد: استادان ما فارغ از اینکه چه رشته‌ای داشته باشند می‌توانند در مسائل سیاسی اظهار نظر کنند، اما این اظهارنظر باید در چارچوب قوانین اسلامی و انقلاب باشد و ما باید این‌ موارد  را در جذب اساتید لحاظ کنیم.

او افزود: اتفاقات  اخیر نشان داد بیش از ۹۰ درصد از اساتید کشور معتقد به انقلاب اسلامی هستند؛ جذب اساتید دارای  دو محور تحت عنوان سرعت و دقت است که در بحث سرعت متأسفانه انتقاد‌هایی به ما وارد است و ما نیز آن را قبول داریم. در بحث زمان جذب اساتید مشکلاتی وجود دارد.

او گفت: اگر ما سالانه در جذب سه هزار پرونده بررسی کنیم باید هفته‌ای ۶۰ پرونده جذب را بررسی کنیم، طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم مشخص شد گلوگاه اصلی در بحث سرعت این است که دانشگاه‌ها منتظر استعلام و تحقیق می‌شوند.

او گفت: مقام معظم رهبری در زمینه جذب نخبگان مطالبه داشته و از روند آن گلایه داشتند بر همین اساس جذب نخبگان را تسهیل و  برای اعضای بنیاد ملی نخبگان طرح شهید شهریاری را طراحی کرده ایم.

برچسب ها: هیات علمی ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.