استفاده از نیروی بومی در طرح‌های اقتصادی/ایران رتبه ٧ تولید فولاد در جهان

وریر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که در اجرای طرح‌های اقتصادی از نیرو‌های بومی استفاده شود و گفت: استفاده از نیروی انسانی بومی در طرح‌های اقتصادی از موضوعات اولویت‌دار در این وزارتخانه است.

سید رضا فاطمی در جریان سفر به فارس و شرکت در آیین کلنگ زنی یک کارخانه تولید آهن اسفنجی در شهرستان بختگان گفت: امید است این طرح در مدت زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

او با بیان اینکه ایران رتبه هفتم تولید فولاد در جهان را کسب کرده است، گفت: وضعیت ایران در حوزه فولاد جهان بهبود یافته و رتبه هفتم دنیا برای تولید فولاد را کسب کرده است، در حالی که پیش‌تر ایران رتبه ١٠ جهانی را داشته است.

وزیر صمت همچنین در خصوص تأمین نیرو‌های انسانی بومی در طرح اقتصادی کارخانه تولید آهن اسفنجی بختگان، عنوان: یکی از موضوعاتی که مورد توجه وزارت صمت است استفاده از نیرو‌های انسانی بومی در طرح‌های اقتصادی است از این رو انتظار می‌رود که در این طرح اقتصادی نیز از نیرو‌های بومی استفاده شود.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیر در حاشیه این برنامه با بیان اینکه شهرستان بختگان میزبان یک رویدادی است که می‌تواند فارس را در آینده تبدیل به قطب صنعتی کند.

طهماسبی ادامه داد: ایجاد فضا‌های عادلانه در تمام شهرستان‌های کشور از جمله رویداد‌هایی است که می‌تواند منجر به توسعه یافتگی در شهرستان‌ها شود.

او تاکید کرد: امید است زنجیره فولاد در این شهرستان تکمیل شود. آب مورد نیاز این طرح بزرگ صنعتی از خلیج فارس تأمین خواهد شد و آبی از منابع زیر زمینی شهرستان برای این صنعت اختصاص نخواهد یافت.

طهماسبی یادآور شد: ایجاد شرکت تعاونی فراگیر بختگان از جمله خواسته‌های مردمی است از این رو امید است وزارت صمت با این مطالبه مردمی نیز موافقت کرده تا شرایط توسعه یافتگی شهرستان سرعت بیشتری داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار