طالبان بی حرمتی وزیر امنیت ملی اسرائیل به مسجدالاقصی را محکوم کرد

وزارت خارجه طالبان گفت بی‌حرمتی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونسیتی توهین به ارزش‌ها و مقدسات مسلمانان جهان است.

وزارت خارجه طالبان پنجشنبه ( ۱۵ جدی) با نشر خبرنامه ‌ای بی‌حرمتی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونستی اسرائیل به مسجدالاقصی را به «شدت محکوم» کرده است‌.

وزارت خارجه در این خبرنامه گفته است این عمل یک مقام اسرائیلی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و توهین به ارزش‌ها و مقدسات مسلمانان جهان است.

خبرنامه می افزاید ما هرگونه هتک حرمت به مکان‌های مقدس فلسطین از جمله مسجد‌الاقصی را به شدت محکوم می‌کنیم.

از سویی هم سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه ای یورش ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کرده است.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی در این رابطه آمده است: اسرائیل تلاش دارد با اشغالگری وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد الاقصی را تغییر دهد.

قابل یادآوری است که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونسیتی اسرائیل که به جریان سیاسی راست افراطی این کشور تعلق دارد، صبح روز سه‌شنبه با همراهی پلیس به عنوان اولین وزیر اسرائیلی پس از پنج سال وارد مسجد الاقصی شد.

فلسطینی‌ها ورود وزرای اسرائیلی به مسجد الاقصی را به معنی نقض وضعیت حقوقی این مکان مقدس می‌دانند. وزیر امنیت ملی رژیم صهیونستی اسرائیل در دهمین روز از عید «تِوِت» بر اساس تقویم یهودی به مسجد الاقصی یورش برده است.

برچسب ها: مسجدالاقصی ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار