ایمانیه:

پرداخت زکات، زمینه‌ی نزول برکات الهی را فراهم می‌کند

استاندار فارس گفت: درصورتی که نماز اقامه شود، زکات هم احیا می‌شود و در مرحله‌ی بعد نوبت به امر به معروف و نهی از منکر فرا خواهد رسید.

محمدهادی ایمانیه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی فریضه زکات استان فارس که با حضور ریاست کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه و برخی دیگر از مسئولین کشوری و استانی در شیراز برگزار شد، گفت: با تدابیر صورت گرفته توسط شورای زکات استان، فارس یکی از استان‌های نمونه در اجرای این فریضه الهی بوده است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه فارس، استانی حاصلخیز است، گفت: کشاورزان، دامداران و زحمتکشانی که می‌بایست زکات پرداخت کنند، به شکل پررنگی در این استان حضور دارند و به وظیفه دینی خود عمل می‌کنند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه پرداخت زکات، برکات فراوانی برای جامعه دارد، گفت: اولین وظیفه‌ی مسئولین پس از اقامه نماز، توجه به مسئله زکات است؛ محلِ هزینه‌ی زکات پرداختن به مسائل عمرانی، اجتماعی، عام المنفعه و کمک به فقراست.

او با تاکید بر اینکه پرداخت زکات زمینه‌ی نزول برکات الهی را فراهم می‌کند، گفت: فردی که به سبب لطف خداوند به ثروت رسیده و از مال خود انفاق می‌کند، در گسترش محبت در جامعه تاثیرگذار است و نهایتا در بهبود ارتباطات اجتماعی جامعه نقش موثری دارد.

ایمانیه با بیان اینکه زکات منجر به تطهیر و پاک شدن اموال و تزکیه صاحبان آن می‌شود، گفت: درصورتی که نماز اقامه شود، زکات هم احیا می‌شود و در مرحله بعد نوبت به امر به معروف و نهی از منکر فرا خواهد رسید.

او بر لزوم تقدیر از پرداخت کنندگان زکات تاکید کرد و گفت: مدیریت استان آماده است با تمام توان و اختیارات خود، از این اصل اساسی اسلام که مایه‌ی افزایش برکت در کشور است، حمایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.