ارمنستان خواستار اعزام کمیته رسیدگی به قره باغ شد

نخست‌وزیر ارمنستان از جامعه بین‌المللی خواست تا کمیته‌ای به قره باغ برای نظارت بر اوضاع لاچین بفرستند.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، از جامعه بین‌المللی خواست تا کمیته‌ای برای نظارت به کریدور لاچین در قره باغ بفرستند که به تازگی به دست فعالان محیط‌زیست جمهوری آذربایجان بسته شد.

به گزارش وبگاه نشریه پرنسا لاتین، پاشینیان ابراز امیدواری کرد که جامعه بین‌المللی به همراهی روسیه کمیته‌ای به قره باغ بفرستند که اقدامات آن‌ها باعث رفع مسدود شدن این کریدور شود.

در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ گروهی از جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط‌زیست خواندند، این کریدور را مسدود کردند. البته باکو در همین حال رفت‌وآمد وسایل نقلیه را به شکل دو طرفه فراهم آورد که ایروان چنین اقداماتی را تحریک برای ایجاد فاجعه بشردوستانه دانست.

پاشینیان در جلسه دولت ارمنستان اعلام کرد که محاصره باعث کمبود مواد غذایی در منطقه شده است و در ۱۴ دسامبر به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کرد تا انسداد گذرگاه را اجباری کند.

نیرو‌های جمهوری آذربایجان در ماه‌های مارس و اوت مناطق بیشتری در قره باغ کوهستانی از جمله مواضع راهبردی کوهستانی را تصرف کردند. در ماه سپتامبر هم نیرو‌های باکو سرزمین‌هایی را در داخل ارمنستان تصرف کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۰۸:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
چرا تا دیروز که یک اشغالگر بود خفه شده بود و اروپا هم خفه شده بود حالا که آذربایجان خاک خود را پس گرفته دست به دامان اروپا و آمریکا شده .
آخرین اخبار