۱۵ طرح صنعتی در شهرک صنعتی بانه در حال اجرا است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه گفت: بیش از ۱۵ طرح صنعتی جدید با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در شهرک صنعتی بانه در حال اجرا است.

بایز حسینی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان سال و یا حداقل ظرف سال آینده این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه افزود: شهرستان بانه به دلیل مرزی بودن ظرفیت بالایی در حوزه اقتصادی دارد و از دیرباز تجارت خارجی از اولویت مردمان این دیار بوده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سال ۹۶ و بعد از اجرای طرح ساماندهی معابر مرزی و سیاست‌های دولت سرمایه‌گذاران شهر بانه به سمت تولید و اشتغالزایی پایدار روی آوردند و واحد‌های صنعتی فعال شدند.

حسینی یادآور شد: خوشبختانه با توجه مسئولان مربوطه و پیگیری‌های لازم در کمتر از یک دهه واحد‌های صنعتی این شهرستان به ۵۲ واحد با ظرفیت اسمی اشتغالزایی یک هزار و ۳۰۰ نفر و اشتغال‌زایی واقعی بیش از آن رسید.

او ادامه داد: با توجه به تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان و بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، سرمایه‌گذاران رغبت خوبی هم در حوزه تجارت بین‌المللی، مونتاژ و تولید محصولات مختلف در این شهرستان پیدا کرده و شروع به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: بانه امروز در تولید لوازم خانگی کوچک، صنایع روشنایی مانند چراغ‌های ال‌ای‌دی و روشنایی تقریبا به قطبی در منطقه غرب کشور تبدیل شده و در تولید این دست محصولات در کشور حرف برای گفتن دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.