امام جمعه شهرکرد:

جایگاه والای زنان ایران، به تاسی از ام‌البنین و حضرت زهرا (س) شکل می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات ام‌البنین (س) که همسر شهید و مادر چهار شهید بود، افزود: جایگاه والای زنان ایران، به تاسی از ام‌البنین و حضرت زهرا (س) شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با گرامیداشت روز ۱۶ دی ماه سالروز شهدای دانشجو افزود: این روز به مناسبت حماسه دانشجویان بسیجی در هویزه و شهادت سید محمد علم‌الهدا نامگذاری شده است، که این شهید دانشجو با امام و قرآن مانوس بود و در برابر کفر و استکبار، بدون هر گونه سلاح نظامی و با اتکا به ایمان و توکل بر خدا ایستادگی کرد.

وی اظهار داشت: دانشجویان امروز نیز قدر این شهدا را می‌دانند و نمی‌گذارند راه این شهید پایمال شود و در این راه محکم و مقاوم مقاومت می‌کند و مدافع اسلام هستند.


بیشتر بخوانید


خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات ام‌البنین (س) که همسر شهید و مادر چهار شهید بود، افزود: جایگاه والای زنان ایران، به تاسی از ام‌البنین و حضرت زهرا (س) شکل می‌گیرد.

نکونام خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگوار الگوی مقاومت، صبر و ولایت‌پذیری به‌معنای واقعی کلمه برای زنان و مردان جامعه اسلامی است.

به گفته وی، حضرت ام‌البنین زنی بود که از دامن او حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) پرورش یافت و تا دنیا دنیاست، جامعه بشریت مات و مبهوت ارزش‌های انسانی حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) است.

امام جمعه شهرکرد گفت: ام‌البنین فردی اهل بصیرت، زمان‌شناس و وظیفه‌شناس بود که همواره دغدغه امامت و ولایت را داشت و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در کشور اقتداکنندگان به سیره حضرت ام‌البنین (س) کم نبودند و مادران و همسران شهدا با بصیرت و بدون اینکه بهانه دست دشمن بدهند، همسران و فرزندان خود را راهی جبهه جنگ کردند، افزود: این بانوی مکرمه برای زنده نگهداشتن کربلا و راه امام حسین (ع) و انقلاب کربلا، تلاش داشت و امروز مادران قهرمان شهیدان و همسران شهدا از ام‌البنین‌های جامعه هستند.

به گفته وی، مادران و همسران شهدا و زنان به خاطر وجود این الگو با صبر و بصیرت در میادین سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقش‌آفرین می‌کنند.

نکونام با اشاره به روز ۱۷ دی سالروز تصویب قانون کشف حجاب توسط رضاشاه یادآور شد: در این روز رضاشاه قلدر و خائن به دنبال عریان و بی‌حجاب کردن زنان بود تا قبح بدحجابی در جامعه شکسته شود و برای ترویج بدحجابی زنان و همسران و اطرافیان خود را بدون حجاب به حرم حضرت معصومه (ع) فرستاد تا حرمت حجاب شکسته شود، که شیخ محمدتقی بافقی یک شیخ قهرمان و شجاع به مقاومت در برابر این زنان قیام کرد و جسورانه به بی‌حجابی آن‌ها اعتراض کرد و با مطلع شدن رضاشاه از این ماجرا این شیخ را شکنجه، عذاب و تبعید کرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به دسیسه دشمن برای گمراه کردن بشریت از اسلام و حق‌محوری اشاره کرد و گفت: دشمنان دین خدا، بر گمراه کردن مردم از راه راست تاکید دارند، اما مردم بصیر به این دشمنان دل نخواهند بست.

وی به حق‌محوری و توسل به دین خدا به عنوان یکی از راه‌های مقاومت در برابر دسیسه دشمنان و خودداری از گمراهی مردم اشاره کرد و گفت: مردم باید بدانند که نباید به وعده و دسیسه مستکبرانی که گناه کردند و به دنبال گمراه کردن بشر و ترویج دنیا پرستی، خونریزی، جنایت‌کاری و پول‌محوری، ثروت محوری و قدرت‌محوری هستند، دل ببندند.

وی اظهار داشت: دشمنان با راه انداختن رسانه استکباری و امپراتوری رسانه‌ای به دنبال گمراه کردن مردم هستند که برای این مساله نیز، ابزار و تجهیزات قوی فضای مجازی و ماهواره‌ای راه انداخته‌اند تا اهداف باطل و پلید خود را به نسل جوان و نوجوان و مردم جامعه القا کنند و اقشار مختلف مردم را تحت تاثیر قرار دهند.

نکونام اظهار داشت: این افراد به دنبال انحراف کشیدن بشریت هستند تا فکر و ذهن و دل‌های مردم را به دنبال خود هدایت کنند تا بر ظلم و ستم خودشان و چپاول و غارت منافع کشور‌ها اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری گفت: در قرآن آمده مردم فریب دشمنان دین و ارزش‌های آسمانی و نظام را نخورند و ادامه دهنده راه و ارزش‌های که خدا برای ما فرستاده باشید و از این مسیر جدا نشوید.

نکونام با اشاره به اینکه در کلمه الله اکبر در قرآن کریم واژه‌های بسیاری نهفته، گفت: این واژه نشان‌دهنده عظمت و قدرت خداوند است و با گفتن آن در نماز به ذات کبریایی پروردگار متعال تاکید می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار