ثبت ۵ وقف جدید در همدان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام علی حسینی گفت: وقف به عنوان یکی از عقود اسلامی جایگاه خاصی در قرآن و روایات دارد و وقف به عنوان یک صدقه جاریه است که فرد بخشی از اموال و دارایی خود را برای یک کار مشخص منحصر می‌کند.

او با بیان اینکه در قرآن، وقف با عناوینی همچون صدقه، کار‌های خیر، انفاق و احسان نام برده شده است، افزود: امسال ۵ وقف جدید در استان همدان به ثبت رسیده است که ۲ وقف در جهت ساخت و توسعه مسجد، ۲ مورد مغازه جهت خیرات و مبرات و هزینه امامزادگان محمد و علی در شهرستان نهاوند و یک مورد هم جهت فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به جزئیات این وقفیات تصریح کرد: در روستای حسین‌آباد اسدآباد یک زمین به متراژ ۱۵۰ متر جهت توسعه مسجد در این روستا وقف شده است. برای توسعه مسجد صاحب‌الزمان (ع) در روستای شوند شهرستان رزن زمینی ۱۰۰ متری وقف شده است. همچنین یک قطعه زمین به متراژ ۴۰۰ متر جهت آرامستان در یکی از روستا‌های نهاوند به وقف رسیده است.

حسینی گفت: یک باب مغازه نیز به متراژ ۲۴ متر توسط دو برادر وقف شده است که درآمد و منافع آن جهت امور خیرات و مبرات و هزینه امامزادگان محمد و علی در شهرستان نهاوند صورت می‌گیرد که این مغازه به ارزش ۶ میلیارد تومان است و همچنین یک شرکت در استان همدان جهت امور و فعالیت‌های علمی ـ تحقیقاتی وقف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.