کشف ۵ حلقه کوره غیرمجاز زغال در شهرستان کیار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کیار گفت: با متمرکز شدن فعالیت‌های حفاظتی در بخش جنگلی شهرستان کیار طی یک ماه اخیر ۵ حلقه کوره غیرمجاز زغال شناسایی و معدوم شد.

سهراب غفاری گفت: با متمرکز شدن فعالیت‌های حفاظتی در بخش جنگلی شهرستان کیار طی یک ماه اخیر ۵ حلقه کوره غیرمجاز زغال شناسایی و معدوم شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کیار افزود: در این مدت مقدار کشفیات به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در طول یک ماه ۱۰ مورد کشفیات چوب و زغال به مقدار یک‌هزار و ۴۱۱ کیلوگرم شناسایی شده است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: به محض شناسایی، متخلفان با اخذ دستور قضایی روانه بازداشت موقت شدند و خودروی آنان نیز به پارکینگ ارجاع داده شد.

غفاری بیان داشت: بر اساس آخرین مصوبات و تایید سازمان تعزیرات حکومتی استان جریمه حمل هر کیلوگرم زغال جنگلی غیرمجاز ۳۰۰ هزار تومان و جریمه حمل هر کیلوگرم چوب جنگلی غیرمجاز ۱۰۰ هزار تومان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کیار توضیح داد: بر اساس ماده ۲۵ مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان حمل، عرضه، خرید و فروش و نگهداری درختان جنگلی مطلقاً ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: افزایش گشت‌زنی‌ها و مقدار جریمه‌ها جنبه بازدارندگی دارد که همین عوامل سبب افزایش کشفیات قاچاق در زمینه چوب و زغال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار