معاون دانشگاه زنجان:

رویداد پیشگام در مسیر شعار «ما می‌توانیم» حرکت می‌کند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان گفت: یکی از محسنات و ویژگی‌های بارز نشست رویداد پیشگام این بوده که روی شعار «ما می‌توانیم» گام برداشته است.

 داود اسلامی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان در آئین اختتامیه رویداد پیشگام که با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه مبارزان قبل از انقلاب فارغ از هرگونه گرایش سیاسی، به اتفاق به این نکته اشاره می‌کردند که رژیم پهلوی حکومت وابسته است و آرزوی این را داشتند که حکومت مستقل در ایران روی کار بیاید، اظهار کرد: از آنجایی که انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی داشت، رهبران این انقلاب همواره بر روی توسعه و تعمیق شعار «ما می‌توانیم» تلاش کردند.

وی با یادآوری اینکه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با این تفکر که «منشأ قدرت، خداوند متعال است و هر کس بتواند رابطه خود را با این منشأ قدرت حفظ کند، می‌تواند قدرت‌های پوشالی را در هم بشکند»، این ملت را احیا کرد، ادامه داد: شاگردان این مکتب همچون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی این اندیشه و باور «شکست قدرت‌های پوشالی» را که شدنی است، به معنای واقعی کلمه به ما نشان دادند.

اسلامی با اشاره به اینکه شهید سردار سلیمانی طی چند سال اخیر و بعد از اینکه توانمندی‌های سردار دل‌ها در نشریات غربی انعکاس یافت، بیش از گذشته دیده شد، تصریح کرد: این در حالی است که این شهید بزرگوار پیش از این به صورت گمنام فعالیت می‌کرد. سردار دل‌ها روبه‌رو و رودرروی آمریکا که به ادعای خودشان قدرت اول نظامی دنیا است، ایستاد و در کنار قدرت برتر دیگری به نام روسیه، نمایش تحسین‌برانگیزی از خود نشان داد که ژنرال‌های روسی برای ملاقات با ایشان وقت گرفتند.

اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها و با همه فراز و نشیب‌ها دست از این شعار بر نداشته و همه تلاش خود را برای تحقق آن به کار گرفته و در مسیر رشد علمی و دست‌یابی به یک توسعه بر محور دانش تلاش کردند، افزود: در مقابل این تفکر و در مقابل این کاری که انقلاب اسلامی انجام داده و در حال انجام آن است، دو جریان بیشترین ضربه را به این تفکر زدند. جریانی که شیفته غرب بوده و هست و همه انرژی خود را معطوف این موضوع کرده است تا جوانان ایران اسلامی را از تفکر «ما می‌توانیم» دلسرد کند و گروه دیگری که از این اندیشه، دفاع غلط کرده و با ارائه آمار و اطلاعات غلط، خوراک رسانه‌ای را به بدخواهان تزریق و زمینه سوءاستفاده از این تفکر را فراهم کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان با تاکید بر اینکه شعار ما می‌توانیم تفکری است که در طول انقلاب اسلامی قابل رصد است، خاطرنشان کرد: این رصد می‌تواند شامل تعداد دانشگاه‌ها، تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، میزان چاپ مقالات علمی پژوهشگران ایرانی در مجلات خارجی و … قبل از انقلاب در مقایسه با بعد از انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه امروز قدرت‌های نظامی دنیا انگشت به دهان اقتدار ایران اسلامی در حوزه دفاعی بوده که همگی نشأت گرفته از تحقق شعار «ما می‌توانیم» است، عنوان کرد: در حوزه سد سازی، پالایشگاه، هسته‌ای، نانو و … نیز همه این توانمندی‌ها به نمایش گذاشته شده و کافی است کمی انصاف داشته و در کنار آن ضعف را دیده و برطرف کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری این رویداد و رویدادهای مشابه آن یک نیاز ضروری برای تحقق شعار «ما می‌توانیم» است، گفت: ما نیاز به فرهنگ‌سازی، تربیت نیرو و … داریم، لذا رویداد پیشگام بر روی این مسئله که یک کنشگر اجتماعی بتواند صرفاً انتقاد نکرده، بلکه خود نیز به دنبال حل مسئله رفته و در این راه قدم بردارد، برنامه‌ریزی می‌کند، به همین خاطر امیدواریم بتوانیم رویدادهای این چنینی را در این دانشگاه توسعه دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.