رفع تداخل بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی هرسین و بیش از پنج هکتار از اراضی ملی سرپل ذهاب

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت : بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان رفع تداخل شده است.

الیاس پور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با بیان اینکه ۱۴۳ پلاک اراضی به مساحت ۳۰ هزار و ۶۴۷ هکتار در این شهرستان وجود دارد گفت : تا کنون ۵۷ پلاک رفع تداخل شده است.

وی گفت: این طرح حدود سه ماه پیش در شهرستان آغاز شده و در تلاشیم تا اوایل سال آینده این طرح به پایان برسانیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: با اجرای این طرح اختلافات خانوادگی و اجتماعی اراضی کشاورزی حل می‌شود و‌ به هر کشاورزی به تفکیک سند مفروض تحویل داده می‌شود.

بیش از پنج هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد

فرمانده انتظامی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: بیش از پنج هکتار از اراضی ملی در این شهرستان از دست زمین خواران رفع تصرف شد.

نوذر شاه حسینی اظهار کرد: پس از اطلاع مأموران پاسگاه قلعه شاهین مبنی بر وقوع یک فقره زمین خواری توسط فردی در روستای امامیه علیا در سرپل‌ذهاب، رسیدگی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران این پاسگاه همراه با کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل مذکور عازم شده و پس از بررسی مشخص شد که فردی اقدام به تصرف غیر قانونی حدود پنج هکتار از اراضی ملی در این شهرستان کرده است.

رئیس پلیس شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: ارزش اراضی متصرف شده طبق نظریه کارشناسان اداره منابع طبیعی ۵۰۰ میلیون ریال است که با انجام اقدامات پلیسی آزادسازی شد.

وی خاطر نشان کرد: یک نفر در این راستا دستگیر و برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی این شهرستان شد.

رفع تداخل  ۷۷ پلاک در کنگاور

معاون فرماندار کنگاور گفت: ۷۷ پلاک به مساحت بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کنگاور رفع تداخل شد.

هوشنگ یوسفی اظهار داشت: طرح جامع کاداستر و تهیه بانک اطلاعات مکانی زمین‌های کشاورزی، طرحی در جهت اهداف دولت مردمی و برای حفظ و توسعه زمین‌های کشاورزی، مدیریت بهینه منابع آب و خاک کشور است.

وی افزود: اولین مزیت تعیین تکلیف مالکیت اراضی، به حداقل رساندن و پیگیری از تصرفات و تعرضات به اراضی اعم از اراضی با مالکیت عمومی و خصوصی و در واقع، مستندسازی تک برگ شدن اسناد اراضی اقدامی در راستای پدیده زمین خواری است.

معاون فرماندار کنگاور گفت: تاکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در راستای اجرای طرح کاداستر محدوده‌های مالکیتی کشاورزان نقشه برداری شده که از این میزان، در حدود ۲۵ هزار هکتار دارای نقشه کاداستر و رای تداخل و ۱۵ هزار هکتار دارای نقشه کاداستر و فاقد رای تداخل است.

وی یادآور شد: از ۱۰۵ پلاک اراضی کشاورزی شهرستان کنگاور تاکنون ۷۲ پلاک به شکل قطعی و نهایی، رفع تداخل شده است.

یوسفی اظهار امیدواری کرد با تلاش و همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط و عضو کمیسیون رفع تداخلات، شوراها، دهیاران و مالکان، اراضی تابعه بخش مرکزی، پرونده رفع تداخل اراضی کشاورزی شهرستان که تا پایان سال ۱۴۰۲ فرصت دارد، تا پایان امسال بسته شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.