آغاز لایروبی دریاچه سد چم آسمان اصفهان

به منظور بهبود کیفیت آبرسانی به ساکنان استان‌های اصفهان و یزد، لایروبی دریاچه سد چم آسمان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال آغاز شد.

مدیر بهره برداری سد چم آسمان گفت: با توجه به اینکه سد چم آسمان تامین کننده آب آشامیدنی بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت در استان‌های اصفهان و یزد است؛ بهبود روند آبرسانی از این مجموعه به تصفیه خانه باباشیخعلی ضروری بود.

مهرداد مقدس ذخیره سد چم آسمان را حدود ۷۰ هزار مترمکعب اعلام و اضافه کرد: آورده رسوبات رودخانه‌ای در سالیان گذشته سبب شده ظرفیت سد به کمتر از نصف یعنی ۳۵ هزار متر مکعب کاهش یابد.

او افزود: به منظور رسوب زدایی از دریاچه سد و بخشی از پایین دست رودخانه زاینده رود، روزانه ۲ هزار تن انواع گل و لای از محل خارج و منتقل می‌شود.

مدیر بهره برداری سد چم آسمان مدیر بهره برداری سد چم آسمان، افزایش قدرت مانور در نوسانات آبی رودخانه بین سد زاینده رود تا سد چم آسمان به منظور تسهیل در انتقال آب به کشاورزان در مواقع توزیع آب همچنین افزایش کیفیت آب ورودی به تصفیه خانه بابا شیخعلی را از اهداف طرح لایروبی سد چم آسمان بیان کرد.

مقدس با اشاره به اینکه آخرین لایروبی این سد در سال ۹۵ بوده، پیش‌بینی کرد دور جدید لایروبی و رسوب برداری از دریاچه سد تا اوایل اسفند به پایان برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.