اجرای طرحی ملی برای محرومیت‌زدایی از ۹ محله حاشیه‌نشین

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه از اجرای طرحی ملی برای محرومیت‌زدایی از ۹ محله حاشیه‌نشین کرمانشاه خبر داد.

فضل الله رنجبر سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با اشاره به تلاش‌ها برای محرومیت زدایی از محلات حاشیه نشین کرمانشاه، گفت : سال ۱۳۹۳ با حمایت فرمانداری کاری تحقیقاتی توسط گروه جامعه شناسی جهاددانشگاهی استان آغاز شد که طی آن محلات مشکل‌دار کرمانشاه شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه طبق تحقیقات انجام شده در کرمانشاه ۳۶ محله مشکل‌دار یا مسئله‌دار وجود داشت که مشکلات ۱۳ محله حادتر بود، عنوان کرد: در این تحقیقات مدل توانمندسازی محلات حاشیه نشین در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رسیدگی به زیرساخت‌ها با مشارکت خود مردم مطرح شد.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه حل مشکلات محلات حاشیه نشین توجه جدی دستگاه‌های مسئول را می‌طلبد، گفت: خوشبختانه در دولت کنونی روی این مسئله تمرکز ویژه شده و طرح‌هایی برای رفع مشکلات این محلات تدوین شده است.

وی طرح "توانمندسازی محلات ۲۰۲۰" را یکی از این طرح‌ها خواند و گفت: جمعا در کشور حدود ۲۰۲۰ محله حاشیه نشین و دارای مشکل شناسایی شده که ۹ محله آن – پنج محله در مرکز استان و چهار محله در شهرستان‌ها – مربوط به کرمانشاه است.

رنجبر با بیان اینکه قرارگاهی هم تحت عنوان "قرارگاه محرومیت زدایی" در کشور تشکیل شده، اعلام کرد: طبق طرح توانمندسازی محلات ۲۰۲۰، چهار دستگاه اجرایی شامل کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، هلال احمر و بهزیستی با ایجاد خانه‌های خانه امداد، خانه احسان، خانه هلال و خانه بهزیست در این محلات متولی برنامه خواهند شد.

وی اضافه کرد: تکیه اصلی در این طرح بر این است که گروه‌های مردمی و جهادی فعال در این محلات پای کار بیایند و خودشان کار‌ها را بدست بگیرند و این چهار دستگاه نیز نقش حمایتی و پشتیبانی را خواهند داشت.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این طرح فعلا در مراحل ابتدایی قرار دارد، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های این طرح، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که سهمیه کرمانشاه برای اجرای آن حدود ۶۰۰ نفر است و کمیته امداد متولی آن خواهد بود.

وی یادآورشد: این طرح شامل زنانی خواهد بود که کمتر از ۵۰ سال سن دارند، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یا هر نهاد حمایتی دیگر قرار ندارند و هیچ پناهی هم نداشته باشند که در کرمانشاه حدود ۶۰۰ نفر شناسایی شده اند.

رنجبر گفت: چرخه توانمندسازی این زنان بصورت کامل در این طرح دیده شده است، بگونه‌ای که از نظر وضع معیشتی، فرهنگی، مسکن و ... به آن‌ها رسیدگی خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار