فرایند ارجاع الکترونیکی پزشک خانواده در روستا‌ها وعشایر همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: با توجه به الکترونیکی شدن فرآیند ارجاع روستاییان و عشایر به پزشک متخصص، از این پس برگه‌های ارجاع کاغذی اعتبار ندارد و کد پنج رقمی ارائه شده از سوی پزشک درمانگاه جایگزین ارجاع کاغذی می‌شود.

فریبرز نیاستی گفت: یک میلیون و ۲۲ هزار نفر از جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۱۵ هزار نفر معادل ۶۰ درصد این جمعیت را روستاییان و عشایر تشکیل می‌دهند که رایگان بیمه شدند.

او افزود: ۱۳۸ درمانگاه در استان مجری طرح پزشک خانواده روستایی است که حدود ۲۲۰ پزشک، ۱۸۵ ماما و ۶۵ دندانپزشک در این درمانگاهها، خدمات بهداشتی و درمانی را به روستاییان ارائه می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تصریح کرد تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه تعرفه دولتی در هنگام دریافت خدمات بستری و ۷۰ درصد هنگام دریافت خدمات سرپایی عشایر و روستاییان، از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

نیاستی افزود: پیشتر روستاییان تنها از داروخانه‌های مرکز بهداشت روستایی می‌توانستند دارو‌های خود را تهیه کنند، اما در صورت تجویز دارو توسط پزشکان مراکز جامع سلامت، از این پس این بیمه شدگان می‌توانند دارو‌های مورد نیاز خود را از داروخانه‌های بخش دولتی و خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان تهیه کنند.

یک میلیون و ۹۲ هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که سهم صندوق سلامت همگانی ۲۹۵ هزار و ۸۸۸ نفر و بیمه صندوق روستایی ۶۱۴ هزار و ۲۴۳ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.