باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آیا عاملان یک جنایت بین المللی به سزای اعمال خود خواهند رسید؟

حالا پس از سالها مجددا موضوع برگزاری دادگاهی برای جنایتکاران جنگی بر سر زبان ها افتاده است .

اولین بار بعد از جنگ جهانی اول بود که دادگاهی برای رسیدگی به جنایات جنگی متهمان جنگ جهانی اول تشکیل شد .پس از جنگ جهانی دوم هم دولت لهستان از انگلیس و فرانسه درخواست کرد تا تجاوزهای آلمان را محکوم کنند تقاضایی که البته در ابتدا انگلیس نپذیرفت اما در نهایت در سال ۱۹۴۰ بیانیهٔ مشترکی در این باره به‌وسیلهٔ انگلیس، حکومت موقت جمهوری فرانسه و لهستان صادر شد.  در متن این بیانیه آمده بود که :«خواهان اعتراض رسمی و آشکار در برابر وجدان جهانی علیه این اقدام دولت آلمان هستند و دولت آلمان را مسئول جنایت‌هایی می‌دانند که نباید بی‌کیفر بماند.»

وقتی نظام بین الملل پذیرفت که هرکس باید سزای اعمال خود را بپردازد

اگرچه بسیاری از عاملان این جنایات به سزای اعمال خود نرسیدند اما دست کم این محاکمه‌ها در دادگاه نورنبرگ آغاز رویه های مهمی را در روند قضایی ایجاد کرد تا دیوان محاکمات بین المللی بپذیرد که هرکس باید سزای اعمال خود را بپردازد.

حالا و پس از سالها مجددا موضوع برگزاری دادگاهی برای جنایتکاران جنگی بر سر زبان ها افتاده است .جنایتکارانی که به خود اجازه می‌دهند به سادگی به مقام ارشد یک کشور که دارای مصونیت است تعرض کرده و به ترور وی روی بیاورند.

کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی گفته است که  تا رسیدن به یک دادگاهی مانند دادگاه نورنبرگ که در زمینه جنایتکاران جنگی جنگ جهانی شکل گرفت باید موضوع ترور شهید سلیمانی پیگیری شود تا دولت آمریکا در این زمینه پاسخگو باشد.

جنایتی که آمریکا در حق مقام ارشد ایران انجام داد / آیا عاملان یک جنایت بین المللی به سزای اعمال خود خواهند رسید؟

« ترور» جرقه شروع یک جنگ جهانی 

جالب آن است که تعرض به مقام رسمی یک کشور آنقدر اهمیت دارد که توانست آتش جنگ جهانی اول را نیز شعله ور سازد؛ چرا که پس از ترور ولیعهد اتریشی یعنی فرانتس فردیناند اتریش علیه صربستان اعلان جنگ کرد ، روسیه هم که متحد صربستان محسوب می‌شد وارد این نبرد شد و سپس آلمان هم به دفاع از اتریش وارد این جنگ شد و علیه روسیه به میدان آمد. پس با این حساب نباید جنایتکاری که دستور ترور فرمانده ارشد نظامی کشوری نستقل را داده است بدون حساب و کتاب آزادانه روی زمین راه برود.

موضوعی که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه نیز درباره آن گفته است: وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی پیگیری حقوقی این ترور ناجوانمردانه است و در همین راستا و در ابتدای کار دولت سیزدهم یکی از دیپلمات‌های مسلط بر امور حقوقی و بین‌المللی، مسئول پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی در عرصه‌های حقوقی و بین‌المللی شد و کمیته ویژه‌ای نیز در وزارت امور خارجه با همکاری نزدیک با قوه قضاییه و بخش حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس و سایر دستگاه‌ها در داخل کشور ایجاد گردید.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: از طریق سفارت سوئیس در تهران به عنوان دفتر حافظ منافع آمریکا، بخشی از اقدامات حقوقی را به اطلاع طرف آمریکایی رساندیم.برای به دست عدالت سپردن همه عاملان و آمران این ترور آمریکایی، دستگاه دیپلماسی لحظه‌ای از انجام وظایف خود کوتاهی نخواهد کرد و تا به دست عدالت سپردن این جانیان و تروریست‌های آمریکایی مسئول در ترور سردار سلیمانی به پیگیری‌های مستمر خود ادامه خواهد داد.

 ۶۰ نفر از مقامات ذیربط آمریکا در لیست سیاه تروریستی ایران

وزیر امور خارجه با اشاره به همکاری دولت عراق در این پرونده اظهار داشت: بین دستگاه قضایی ایران و عراق در این زمینه همکاری نزدیک وجود دارد و تاکنون سه دور مذاکره فنی و دقیق انجام شده و دور چهارم این مذاکرات هفته آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود و مستندسازی‌های لازم برای ارائه در فرایند پیگیری قضایی و حقوقی در عرصه بین‌المللی، با همکاری طرف عراقی انجام شده و دولت عراق این موضوع را که سردار سلیمانی در روز حادثه و اقدام به این ترور ناجوانمردانه به عنوان مهمان رسمی جمهوری عراق در این کشور حضور داشته، مستند کرده است.

وی گفت: حدود ۶۰ نفر از مقامات ذیربط آمریکا که در این ترور نقش داشتند، در لیست سیاه تروریستی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند و در همین مذاکرات اخیر وین برای گفتگو‌ها برای لغو تحریم‌ها، یکی از موضوعاتی که آمریکایی‌ها می‌خواستند خارج کردن این ۶۰ مقام از لیست سیاه بود. حتی بعد از طریق واسطه‌ها به ما توضیح دادند که این مقامات اسکورت ویژه دارند، باید هزینه‌های سرسام‌آوری برای حتی تامین امنیت‌شان در داخل آمریکا و سفرهایشان در غیر از منطقه اختصاص داده شود.

جنایتی که صدای حقوق دانان بین المللی را نیز در آورد

عباسعلی کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی ادامه داد: برای بیش از ۹۰ نفر از مقامات و مسببین و مباشرین این جنایت کیفر خواست آماده شده است که مراحل خود را طی می‌کند.در مجامع بین‌المللی با وجود آنکه کشور‌های غربی صاحب نفوذ و اعمال قدرت هستند، اما آنقدر این جنایت آمریکا فاحش است که غالب حقوق‌دانان بین‌المللی بر متخلفانه بودن آن تاکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای پیگیری این موضوع نیاز به اسناد و مدارکی بود که بخشی از آن در عراق بود که خوشبختانه با همکاری دولت عراق این اسناد و مدارک تکمیل شده است.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی با بیان اینکه اگر بتوانیم یک دادگاه بین‌المللی بین کشور عراق و ایران تشکیل دهیم با سرعت بیشتری می‌توان پرونده را در مجامع بین‌المللی پیگیری کرد، تصریح کرد: خوشبختانه با ارتباطاتی که بین دولت‌های دو کشور برقرار است این موضوع در دست اقدام است.

کدخدایی در پایان تاکید کرد: نباید این موضوع به رویه تبدیل شود و این مهم است؛ باید آمریکایی‌ها بدانند که این کارشان یک جنایت و تخلف بوده و باید پاسخگوی آن باشند.

جنایتی که آمریکا در حق مقام ارشد ایران انجام داد / آیا عاملان یک جنایت بین المللی به سزای اعمال خود خواهند رسید؟

افکار عمومی قضاوت خواهند کرد...

 حالا قرار است دادگاهی در این زمینه تشکیل شود؛ دادگاهی که حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل درباره آن به ما گفته است:پرونده تقریبا تکمیل شده و عوامل دخیل در ترور این دو شهید بزرگوار شناسایی و تحت تعقیب هستند دادگاهی هم که قرار است در آن محاکمه شوند از نظر حقوقی دارای اهمیت است. هم ایران و هم عراق در این پرونده شریک هستند به دلیل اینکه دولت عراق از شهید سلیمانی به عنوان مهمان رسمی دعوت کرده بود این اتفاق نقض آشکار حاکمیت عراق تلقی می‌شود؛ لذا هم عراق و هم ایران به عنوان دو کشور دخیل در این پرونده می‌توانند  از طریق تشکیل یک دادگاه مشترک عوامل این ترور را تعقیب کنند.

وی افزود: اما با توجه به اینکه  به جای قوانین بین المللی قانون جنگل در جهان حکم فرماست و آمریکا در تمام نهادهای بین المللی سلطه دارد و اجازه نمی‌دهد که این نهادها تصمیماتی خارج از اراده آمریکا و اروپا اتخاذ کند به نظر میرسد که این مساله با چالش های جدی مواجه است و هر حکمی که برای عاملان ترور اتخاذ شود به دلیل عدم ماهیت اجرایی این افراد از تعقیب مصون می مانند و اقدام آنچنانی و قابل قبولی صورت نخواهد گرفت؛ اما از نظر تاثیری که بر افکار عمومی دارد بسیار پسندیده است ولی سازوکارهای برای دستگیری و محاکمه عاملان وجود ندارد و فقط جریان سازی رسانه ای و سیاسی صورت خواهد گرفت.

جنایتی که آمریکا در حق مقام ارشد ایران انجام داد / آیا عاملان یک جنایت بین المللی به سزای اعمال خود خواهند رسید؟

 

فاطمه تورانلو 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رهجو
۰۵:۵۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
یکی دیگر از جنایات تاریخی خروج از پیمان پاریس است .
Iran (Islamic Republic of)
ولی زاده
۰۵:۳۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
سلام دوستان کمپانی های بزرگ دنیا که جهان خوار هستند و قدرت و ثروت دارند و اداره کشور های غربی نیز اغلب در دست آنهاست اجاره عرض اندام به کشورهای دیگر نمیدند وبیشتر از همه از ملت ایران می ترسند می گویند ایرانیان اگر حکومت طولانی و مقتدر داشته باشند با توجه به هوش بالای ایرانیان به تکنولوژی روز دنیا شاید هم فراتر دست پیدا میکنند منافع غربیها به خطر میفته در نتیجه با مکر و حیله سعی میکنند تند تند در ایران حکومت عوض کنند تا ایرانیان امنیت نداشته باشند تا پیشرفت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا، خدایا این کی امریکاجنایت کار وانگلیس خبیس و اسرائیل کودک کش دست ازسرمردم جهان برمیدارند چون برای اولین بار دولت جمهوری اسلامی جلوی سیاستهای خصمانه آنها ایستاده و دست آنها را رو کرده هرروز برای کشور عزیز و اسلامی ایران ما که حامی مسلمانان و مستضعفین جهان است یک توطئه ای درست میکنند ولی آنها کورخوانده و انشالله ملت ما انتقام خون شهدای خودرا خواهندگرفت٪
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۵ دی ۱۴۰۱
ای کاش سردار میماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
ترامپ دیوانه ی
قمارباز احمق
Iran (Islamic Republic of)
محسن خرم آبادلرستان
۰۰:۴۳ ۲۵ دی ۱۴۰۱
بلانسبت یه عده بی شرف وبی ناموس،که زنشون ومادروخواهرشون برای دشمن هدیه میبرن به خاطربردتیم جنایتکارووحشی وحیوان صفت آمریکاخوشحالی میکنن ایناروبایدمثل سگ اعدام کردماهنوزبه خاطرسرداردلهاعزاداریم
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین سعادت میرقدیم
۲۳:۰۵ ۲۴ دی ۱۴۰۱
خب من منتظرم که میخواین چیکار کنید ؟؟ اینقدر توی همین ایران حق و حقوق خودم حالا پایمال شده که اصلا انتظاری ندارم در سطح بین المللی در ضمینه دادگاه به حق و حقوق حتی یک کشور اهمیت بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۲:۲۶ ۲۴ دی ۱۴۰۱
هر جا که خائنی وجود دارد باید اورا مجازات کرد.اونی که سردار ایرانی را فروخته چه اون ترامپ رو باید مجازات کرد باید ایناقدرت ایران را لمس کنن این ببر های پوشالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۴ دی ۱۴۰۱
بعد فروپاشی ابر قدرت شوروی 30 ساله دادمیزنن نظم نوین جهانی که چی ! الان بتونه بکارشون بیاد !
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۴:۴۸ ۲۴ دی ۱۴۰۱
لعنت بر حامیان داخلی ( و سگهای دست آموز) آمریکا انگلیس و اسراییل و سایر شیاطین و حامیان عالم لعنت بر مسولین فاسد و دزد،
خطر منافقین و جاسوسان و وطن فروشان داخلی بسیار بیشتر از ترامپ زناکار است
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۹:۰۶ ۲۴ دی ۱۴۰۱
عاملان ترورناجوانمردانه سردارعزیزمان بایدبهای سنگین واستخوان سوز دریافت کنند، خداوندریشه ظلم وفسادقوم ظالم راازروی زمین پاک میکند انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۴۳ ۲۴ دی ۱۴۰۱
ترامپ حرام زاده و پمپئو حرام زاده باید قصاص شوند. حتی،اگر یک روز از زندگی کثیفشان باقی مانده باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۳ دی ۱۴۰۱
با اینکه معترض به گرانی داخل کشور هستم ولی به عشق سردار سلیمانی عزیز حاضرم برای وطنم علیه آمریکا و اسرائیل بجنگم اگر روزی به ناچار جنگی رخ بده، خون شهید سلیمانی نباید پایمال بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۵ دی ۱۴۰۱
دنبال خون سردار سلیمانی هستی که پایمال نشه؟؟؟؟پس خون و جانبازانی که هشت سال جنگیدن و خونشان پایمال شد چی؟؟؟؟میری بجنگی؟؟؟همین عراق حالا که برادر شده چرا خونبها و غرامت جنگی رو پرداخت نمیکنن ؟؟؟چرا اینو طلب نمیکنی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۳ دی ۱۴۰۱
چرا ما همش سرکله خودی میزنیم بفکر هم باشیم بفکر مهین عزیزمون باشیم چرا تو اوج قدرت سپاه مقتدر یه جاسوس پیدا میشه همیشه حضرات اقا می فرمود دشمن خودی ضربه بدی میزنه خواهشن بفکر کشور باشید ودشمن خودی رو بشناسید واسایش مردم رو فراهم کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۵۰ ۲۳ دی ۱۴۰۱
تا پای جان برای انتام آماده ایم .
Iran (Islamic Republic of)
غلام لک‌‌زایی‌
۲۲:۰۷ ۲۳ دی ۱۴۰۱
هرکسی در شهادت سرداران عزیز مادخیل بوده باید به سزای اعمالش برسد چه ترامپ اشغال وپمپواحمق هرچه زودتر به سزای اعمالش برسد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۰۶ ۲۳ دی ۱۴۰۱
بعد از شهادت سردار سلیمانی دولت آمریکا روزانه یک میلیون دلار (معادل ۴۰میلیارد) هزینه حفظ امنیت ترامپ و پومپئو میکند

این دلیل قوی بودن ایران هست
توی اینترنت سرچ کنید خود مسئولین آمریکایی این رقم فاش کردند
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۴۵ ۲۴ دی ۱۴۰۱
البته ما شنیدیم ماهانه دو میلیون دلار برای پمپئو کثافت .و احتمالا حداقل همین هزینه برای حفظ ترامپ شامپانزه هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۳ دی ۱۴۰۱
خالی بندی هم حدی دارد هرگاه توانستید کاری بکنید و کردید آنوقت جار بزنید ظاهراً زورتان فقط به ملت دست بسته و مظلوم ایران می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۳ دی ۱۴۰۱
بشین تا بشه
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۹:۴۴ ۲۳ دی ۱۴۰۱
بسم رب شهدا و صدیقین
تصویر گزارش از دادگاه نورنبرگ است که تجلی یک عدل جهان شمول و عالم گیر بود ، و قضات جهانی جنایتکاران و قضات جنایتکار را به سزای اعمالشان رساند .
اصولا در دادگاه های بین المللی همیشه یک قاضی از ایالات متحده حاضر بوده است و همین برگزاری دادگاه متهمین در دست داشتن در حادثه مرگ سردار دلها را سخت میکند . به امید ظهور حضرت قائم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۳ دی ۱۴۰۱
خداییش یا ساده هستید و یا فیلم بازی می کنید.آقای محترم با هماهنگی دولت عراق این ترور انجام شده شما یقه عراق را بگیرید نه امریکا .اونها که اوضاعشون مشخصه.مقصر دولت عراق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۳ دی ۱۴۰۱
لعنت خدا بر ترامپ و مزدورانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۳ دی ۱۴۰۱
هر سال همینه سالگرد که تموم بشه صدا از کسی بیرن نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۳ دی ۱۴۰۱
اگر دیر یا زود این امریکاییا ادب نشن و به مجازات نرسن جنگ جهانی که چه عرض کنم حتی ممکن است با ایجاد جنگها ترکیبی ریشه حیات را نیز بر روی زمین بخشکانند
Iran (Islamic Republic of)
سام
۲۱:۵۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
تازمانی سپاه پاسدان قدرت مند قدیر را داریم هیچ هراسی از دشمن نداریم، سلاح های جدید ومخوف سپاه که هنوز رونمایی نشد لرزه بتن تک تک امریکاییان میندازه،
همیمجورش هم تا اسم سپاه پاسداران ایران به گوششان میخورد ازترس به لرزه می افتند،
Iran (Islamic Republic of)
امیر وارسته کالمرزی
۱۶:۱۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
اگرغلطی ازشون سر زدِ به همان اندازه باید تاوان از شون بگیریم.این انتقام باید به اندازه گستاخیشان باشد.حتما باید یک فرمانده رده اول امریکا مثلا سنتاکام رو ترور کنیم وبگیم ومسئولیتش رو هم قبول کنیم.بی تفاوتی تاوان سنگین برای کشور دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
بی خرد اولا : سنتکام دوما : سنتکام فرمانده نیست یه گروه فرماندهی نظامیه
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۲:۳۶ ۲۵ دی ۱۴۰۱
عمو جان دولت برادر عراق مقصر است چرا شما آب در هاون می‌کوبید!!
Iran (Islamic Republic of)
فدایی رهبر
۱۴:۲۷ ۲۳ دی ۱۴۰۱
با عرض سلام چرا از جانباختن تشیع جنازه شهید سلیمانی در کرمان خبری سازی نمکنید چون براتون خبر سازی نیست برای مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۳ دی ۱۴۰۱
بله فرمانده نیرهای امریکایی و۶ نفر همراهش در افغانستان در هلی کوپتر تو هوا زدند کسی برعهده نگرفت چند نفر برجسته امریکایی هم تو کردستان عراق وحتی خود اسراییل ترور کردند صداش در نیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۳ دی ۱۴۰۱
اگر مستد و مستدل ثابت می شد که کار ایران است اولا امریکا و هم پالگیاش ساکت نمی نشستند و کلی قد بازی در می آوردند و یا چند نفر از سوپری های شهر را تحریم می کردند چون آمریکا خود را کد خدای جهان و ناخدای کشتی و قلدر کلاس و گرگ بیابان می داند غافل از این که این گلستان صاحب لا یزال دارد.
دوما ایران تا به حال هر کاری کرده اگر مستقیم اقدام خودش بوده ، بدون ترس اعلام کرده و مسئولیتش را هم به عهده گرفته است.
سوما این یاوه ها نمی تواند مانع از مجازات عاملان ترور رسم زمانه شود
چهارما ، اگر آمریکا و اسرائیل صدایشان در نیامده است شما چرا زبان آنان گشته اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
ایران هم غیر از اون ۱۳ موشک چندین فرمانده برجسته امریکا در افغانستان تو هوا زد وطالبان و..بر عهده نگرفتند .کار ایران بود ۷ نفر بودند ..دو سه فرمانده مهم هم تو گردستان عراق ترور شد صداش در نیاوردند .یکی دو تاش هم تو خود اسراییل ترور شد که یکیش نابغه هسته ای اسراییل ورییس ش بود که دقیقا تو خونه اش ترور شد ..مونده ۲ نفر دیگه ترامپ وپمپئو ..‌..خلاصه ۱۳ نفرش تاکنون به عناوین مختلف ترور شدند ولی امریکا و...صداش در نیاوردند ....
Iran (Islamic Republic of)
som
۲۱:۴۹ ۲۳ دی ۱۴۰۱
ماشالله از همه چی خبردارین، افرین به هوشیارتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۳ دی ۱۴۰۱
شاید چون جرات جواب ندارند صدایشان در نیامده است.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۲:۳۶ ۲۴ دی ۱۴۰۱
خدا رو شکر بزنن این ترامپ شراب خوار رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۳ دی ۱۴۰۱
متاسفانه در لابلای مراکز امنیتی و هسته ای جاسوس و نفوذی زیادی هست و وزارت اطلاعات در خواب زمستانی هستند ، همین جاسوس علی اکبری رو مطمئن باشین یک حلال زاده این جاسوس رو لو داد و الا اکثر نیروهایمان در سازمانهای حفاظت و اطلاعاتی کم‌کاری می‌کنند و همین باعث میشه که یه روز تاسیسات رو منفجر می‌کنند یه روز شخصیت‌ها و ترور می‌کنند..از قدیم گفتن ، دزد که به محله زد باید شرطه و پاسبان رو اعدام کرد تا درس عبرت بشه برای همه ..در ماجرای ترور سردار همش گفتین عاملین ، عاملین ، اما یه بار نگفتین که بایستی عوامل حفاظتی خودمان رو تنبیه کنیم.مسئولین ما متاسفانه فقط دنبال پست و حقوق کلان هستن تا زندگی دنیوی خود را آباد کنند در حالی که سخت در اشتباها و فردای قیامت بایستی جواب خون شهدا رو بدن.۹۵درصد موارد امنیتی رو یا مردم گزارش میدن یا توسط عوامل نفوذی برملا میشن..اطلاعات نباید متکی به مردم باشه ..چرا که مردم مسلح به سلاح علم و تکنولوژی همیشه نیستند و اینجا وزارت اطلاعات باید قوی باشه و امکانش مستحکم باشه .. در دولت عمروعاص و ابولهب ، وزیر اطلاعات هیییییچ تخصص و سررشته ای با وزارتخانه نداشت و فقط روی رفاقتی که با ابولهب داشت آمد وزارتخانه رو گرفت در حالیکه برای کشوری که از زمین و هوا دشمن داره نباید متصدی وزارتخانه اطلاعات رو یه بیسواد به عهده بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۳ دی ۱۴۰۱
دستگاه اطلاعاتی ج.ا.ا. به درستی کار خود را انجام داده و میدهد . همه چیز را نمیتوان گفت و رسانه ای کرد . از طرفی علم غیب که ندارند . دشمن هم خیلی قویه و خائن داخلی هم زیاده .
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۲:۳۸ ۲۴ دی ۱۴۰۱
دم بچه های اطاعاتیمون گرمممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۳ دی ۱۴۰۱
فقط در یک صورت می‌توان انتقام گرفت و اون هم ترور یک به یک عوامل جنایتکار فرودگاه بغداد...و الا به هیچ عنوان دستتان به عوامل جنایتکار نخواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
دلار به ۴۲۰۰۰ تومان رسیده فکری برای مملکت بکنید
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ صادق خلخالی
۲۳:۳۹ ۲۳ دی ۱۴۰۱
فکری به حال منافقین حرامی ، جاسوس و اغتشاش گرها کردیم ، یکی یکی با طناب دار تاب بازی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۸:۱۶ ۲۴ دی ۱۴۰۱
بحث چیز دیگریست
اگر دلار بشود ده هزار تومان اجازه هست قاتلان سردارمان را تنبیه کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۳ دی ۱۴۰۱
قانون و دادگاههای بین المللی فقط برای فقرا و کشورهای ضعیفه
تنها راه گرفتن انتقام با درایت و عقل و برنامه ریزی
کشورما مسئولان لحظات سخت که تصمیم درست بگیرن نداره
بعد از قضیه ترور حاج قاسم چند ضربه خودی زدیم
در قبال ترور دانشمندان هسته ای.خرابکاری.حملات سایبری.حملات به نیروهایمان در سوریه.به اسراییل ضربه عاقلانه نزدیم
ما باید به جهان دوچیز رو ثابت کنیم
۱)آزار و تحریم و حمله به ایران تاوان سنگین داره
۲)ضربات هم عاقلانه و برنامه ریزی شده اس
از الان باید چندین برنامه و سناریو برای روز مبادا علیه اسرائیل و آمریکا تهیه کنیم
از الان باید نقشه ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ بر علیه اسرائیل داشته باشیم
اگر همین فردا اسرائیل به تاسیسات هسته ای ما حمله کرد چجور جواب بدیم اگر خرابکاری یا سرقت هسته ای شد چجور جواب بدیم اگر جاسوسی کرد چی کنیم اگر در سازمان ملل و اتحادیه اروپا اهرم فشار درست کرد چی کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۳ دی ۱۴۰۱
قطعا باید انتقام شهادت سردار گرفته شود .. اما چه خوبست دولتمندان نیز مانند سردار دلها.بی ریا وبی ادعا به امودات مردم رسیدگی کنند.وحرفهای ایشان را در خصوص . احزاب وگردههای راست وچپ و اصلاح طلب و اصولگرا و......... مد نظر قرار داده. همدل و همصدا به داد مردم ومملکت که نام اسلامی روی آنست برسند..مردو مردانه...برای رضای خدا.. نه برای رضای جیب وپول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۵ دی ۱۴۰۱
سردار خودش میدونست ترور میشه دم پله هواپیما گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
شما اول خائنینی که در دولت قبل در به شهادت رساندن این سردار بزرگ دست داشتن رو مجازات کنین کاینایی که تو داخل هستن رو ول کردید چسبیدید به اونی که دستتون بهش نمیرسه مردم چی فرض کردین البته مطمئنا این نظر باشگاه خبرنگاران انتشار نمیده ولی با این حال بنده نظر شخصیم رو دادم . یا علی
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۳:۴۰ ۲۳ دی ۱۴۰۱
100%
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۲:۰۵ ۲۳ دی ۱۴۰۱
تاریخ دوباره تکرار خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۳ دی ۱۴۰۱
فقط بلدیم زر بزنیم ، سلیمانی مرد عمل بود که نیست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۳ دی ۱۴۰۱
عملا کل دنیا رو به کشتن تهدید می کنید .جز شما تروریست دیگری هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
اگر خودت را به .... نزنی می بینی که هست ، منافقینی که دستشان به خون 18 هزار هم وطن اغشته است اسرائل که با وقاحت ترور چند دانشمند نخبه را ما را برعهده گرفت ترامپی که علنی ترور سردار دلها را به عهده گرفت ، اوبا ما و اسرائیل و عربستانی که داعشیان را پشتیبانی مالی و نظامی و لجستیکی و اطلاعاتی کرد ند القاعده و بوکو حرام و طالبان که ساخته و پرداخته آمریکا و غرب هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۳ دی ۱۴۰۱
در حمله به عین الاسد فقط موشک حروم کردید موندم این همه اقتدار که میگید رو چرا نمیبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۳ دی ۱۴۰۱
لبیک یا آقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۳ دی ۱۴۰۱
سلام .دیدید سگ ولگرد شما رو میبینه واق واق میکنه اگه فرار کنی دنبالت میکنه اگه سنگ ورداری طرفش پرتاب کنی سگه فرار میکنه .آمریکا و جبهبه غرب هم مثال آن سگه هستند .اگه ما نترسم به حول قوه اللهی این سگان عقب نشینی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۳ دی ۱۴۰۱
حالا هم دیر نشده خداراشکر موشک دوربرد داریم مستقیم بندازیم توی آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
خدامراد
۱۰:۵۶ ۲۳ دی ۱۴۰۱
اگر دادگاه بین المللی کاری کرد که هیچ ولی اگر کاری انجام نداد باید ترامپ و پامپئو مثل حاج قاسم تکه تکه باید بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ دی ۱۴۰۱
باسلام هم کسانی که حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندن مجازات کنید وهم کسانیکه به شاهچراغ حمله تروریستی انجام دادند محاکمه کنید هنوز خبری ازشان نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۳ دی ۱۴۰۱
دفتر سوییس حافظ منافع آمریکاست. الان این یعنی چی؟!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۱۲ ۲۳ دی ۱۴۰۱
خسارت جنگ را از عراق و انگلیس در کشتار نیمی از ایرانیان را بگیرید همین کوتاهیها سبب گستاخی و بی شرمیشان شده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۹ ۲۳ دی ۱۴۰۱
باید این ۶۰ نفر را به سزای اعمالشان رساند،چون دو کشور پیگیر این مساله هست انشالله به سرانجام خواهد رسید اگر از طریق تبلیغات گسترده ودداخواهی وفراخوان افرادی که صاحب نفوذ در منطقه وکشورهای دیگه هستند میشود این مساله را جهانی کرد که کم هم نیست انشالله هر کشور یک دادگاه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۸:۵۹ ۲۳ دی ۱۴۰۱
شما باید همان روزهای اول انتقام واقعی و سخت را میگرفتید . نه اینکه پیام میفرستادید ه سربازان آمریکایی لطفا عین الاسد را خالی نید تا ما بزنیم. الان بهتر هست بجای این همه رحز خوانی حواسمان باشد ه از جاهای دیگر ضربه نخوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۳ دی ۱۴۰۱
سگ کی باشند ضربه بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۳ دی ۱۴۰۱
همین که مسببین جنایت ترور سردار سلیمانی بدلیل ترس از تحت تعقیب بودن سالیانه میلیونها دلار هزینه اسکورت آنان بر دوش دولت آمریکا می‌گذارد خود نشان‌دهنده عزم جمهوری اسلامی برای محاکمه قاتلان آن سردار شهید است
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۹:۴۰ ۲۳ دی ۱۴۰۱
ما که ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۳ دی ۱۴۰۱
این و نگیم چی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۳ دی ۱۴۰۱
باید از همان روز اول ترامپ یا پمئو رو به درک واصل میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۳ دی ۱۴۰۱
نه امکان نه اراده نه جرات و نه واجب بهرحال تاوان دست در سوراخ زنبور کردن گزیده شدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۳ دی ۱۴۰۱
اولین جنایتکار این ترور علیرضا اکبری جاسوس نظامی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۳ دی ۱۴۰۱
آره هم ایرانیه و هم راحت و در دسترس.مهم اون اصلیای آمریکایی هست تا برای اونها اقدامی نشه کاری و انتقامی صورت نگرفته و در حد حرف است
آخرین اخبار