استاندار بوشهر:

۲۵درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر جذب شد

استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۲۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته در سفر پارسال رئیس جمهور محترم به استان جذب شده‌اند و تا سال آینده تکمیل می‌شوند.

احمد محمدی زاده یکشنبه ۱۸ دی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید برای جذب اعتبارات ملی و وزارتخانه‌ای که ۸۰ درصد اعتبارات کشور است، نهایت توان خود را به کار گیرند.

او با تشریح منابع مهم بودجه و اعتبارات استان بوشهر افزود: ارزش افزوده، مصوبات سفر، اعتبارات مصوب استانی، اعتبارات ملی، اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و همچنین تسهیلات و منابع بانکی از مهم‌ترین منابع در اعتبارات استان به شمار می‌روند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سفر پارسال رئیس جمهور محترم به استان بوشهر، هفت‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مهم استان تصویب شد که تاپایان سال آینده تعهد اجرا دارند و تاکنون ۲۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته و جذب شده‌اند و تا سال آینده تکمیل می‌شوند.

محمدی‌زاده تصریح کرد: همچنین دو اقدام مهم نیز خارج از مصوبات سفر، مصوب کردیم که آب‌شیرین کن نیروگاه هسته‌ای با ۲ هزار میلیارد تومان عملیاتی شده و بنادر شمالی استان نیز با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان در دهه فجر استارت زده می‌شوند.

او به سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در سال جاری اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، در این سفر، طرح‌ها و پروژه‌های مهمی افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند که گامی در توسعه همه جانبه استان است.

استاندار بوشهر یادآور شد: ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی و اقتصادی و گردشگری و ورزشی و آموزشی و ... افتتاح خواهند شد، ضمن اینکه حدود هشت هزار میلیارد تومان نیز آغاز عملیات اجرایی خواهیم داشت.

محمدی زاده افزود: با هماهنگی که با وزیر نفت داشته‌ایم، بیش از هفت میلیارد دلار پروژه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. وی اضافه کرد: در سفر اول رئیس جمهور، استان به بخش زیادی از تعهدات خود عمل کرده و اگر تعهدات نفت و تعهدات ملی و وزارتخانه‌ای نیز عملی شوند، پروژه‌ها تکمیل خواهند شد.

استاندار بوشهر از پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: این مبلغ تا پایان آبان پرداخت شده و تا پایان سال رشد چشمگیری خواهد داشت.

محمدی زاده به مصوبه تسهیلات ۷۵۰ میلیون دلاری به صنایع دریایی در سفر رئیس جمهور اشاره کرد و از اداره کل صمت استان بوشهر خواست در تخصیص این اعتبارات به فعالان کشتی‌سازی و شناورسازی و صنایع دریایی اهتمام ورزند.

او با اشاره به اینکه بانک‌های استان بوشهر بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع دارند خواستار نظام‌مند شدن پرداخت تسهیلات بانکی به حوزه تولید و صنعت شد.

استاندار بوشهر گفت: بانک‌ها باید در حوزه‌های تولید و صنعت و گردشگری و آبزی پروری و سایر حوزه‌های اشتغالزایی نسبت به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اقدام کنند و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر می‌خواهم نظارت موثرتری بر هزینه‌کرد منابع بانکی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.