خدمات رسانی رایگان مترو و اتوبوسرانی اصفهان به بانوان

لایحه ارائه خدمات رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی به مناسبت روز زن به بانوان اصفهانی در شورای شهر تصویب شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه دوفوریتی ارائه خدمات رایگان قطار شهری و اتوبوس به بانوان در روز‌های پنج شنبه و جمعه این هفته به تصویب اعضا رسید.

فرزانه کلاهدوزان با قدردانی از تصویب این لایحه اظهار امیدواری کرد: این لایحه که برای بزرگداشت مقام زن و روز مادر مصوب شده، مورد قبول بانوان شهر اصفهان قرار بگیرد.

او در نطق میان دستور هفتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم ارائه و اجرای طرح‌هایی برای توانمندسازی بانوان گفت: برخی بانوان شاغل در سرویس‌های مدارس و رانندگان تاکسی پس از حدود هشت سال فعالیت از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند و از داشتن خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، اضافه کرد: ۴۷۰۰ بانوی اصفهانی در سرویس‌های مدارس و تاکسی‌ها به عنوان راننده شاغل هستند که حدود هزار نفر از آن‌ها سرپرست خانوارند و علاوه بر مسئولیت تأمین معیشت، مسئولیت مادری و اداره زندگی را نیز برعهده دارند.

کلاهدوزان یادآور شد: رانندگی از مشاغل سخت برای بانوان است، علاوه بر آن نقش مهم سرویس‌های مدارس در بار ترافیکی شهر بر کسی پوشیده نیست، از جمله مشکلات این گروه بیمه آن‌هاست که بر اساس مصوبه مجلس بخشی از آن را سازمان تأمین اجتماعی تقبل کرده، اما سایت معرفی شده برای ثبت نام، در دسترس نیست.

او اظهار کرد: دریافت نکردن سهمیه سوخت و تعرفه‌های پایین سرویس‌های مدارس دیگر مشکل این بانوان است، به‌گونه‌ای که تعرفه‌ها پاسخگوی تعمیر و تعویض قطعات خودرو نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان باید نقش بانوان عفیف شاغل را دریابند و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها جایگاه درستی برای بانوان توانمند و فرهیخته در نظر بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.