رونمایی از نماد پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا

نماد پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا در صحن علنی شورای شهر خوی رونمایی شد.

مدیر عامل تولیت شمس تبریزی در صحن علنی شورای اسلامی شهر خوی در مراسم رونمایی از نماد پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا با بیان اینکه پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری برگزار می‌شود، گفت: این نماد، نمادی از همبستگی ملی، معرفت، اخلاق، ادب و عرفان اسلامی است که توسط استاد نادر جلال هنرمند عرصه هنر‌های تجسمی طراحی و تولید شده است.

رضا جعفرپور افزود: این تندیس به عنوان جایزه و نشان ویژه پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا به گروه‌های برتر این جشنواره اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۸۱ اثر موسیقی سنتی برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است که از بین آثار ارسالی ۱۲ اثر برای اجرای نهایی انتخاب شده‌اند.

مدیر عامل تولیت شمس تبریزی تصریح کرد: در این دوره از ۲۷ استان کشور برای این جشنواره اثرات مختلفی ارسال شده است که در مرحله اول جشنواره با رای هیئت داوران، ۸ گروه برای اجرا در مرحله نهایی و حضوری راه یافتند که تعداد ۳ گروه به عنوان گروه‌های برتر شناخته خواهند شد.

مدیر عامل تولیت شمس تبریزی تجلیل از مفاخر موسیقی کشورمان از جمله مرحوم اسفندیار قره باغی، و هنرمندان موسیقی سنتی شهرستان خوی، استاد اطهری و خلیلی را از دیگر برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.