سخنگوی شورای نگهبان خبر داد

اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس برای بررسی بودجه

طحان نظیف گفت: ایرادات شورای نگهبان به مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس برای بررسی و تصویب بودجه برطرف شد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی از موافقت شورای نگهبان با طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درمورد تغییر و اصلاح سازوکار بودجه‌های سنواتی خبر داد و گفت: در هفته‌های اخیر طرح اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره تغییر و اصلاح ساز و کار تصویب بودجه‌های سنواتی جهت اظهارنظر به شورای نگهبان ارسال شده بود و با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود.

وی افزود: در چهارشنبه اخیر، اشکالات شورا در آخرین مرحله مرتفع شد و با بررسی‌هایی که در شورای نگهبان انجام دادیم، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف اظهار کرد: بر اساس این طرح، بودجه کل کشور باید در دو بخش و در دو مرحله به تفکیک بخش احکام و ارقام و بخش جداول تقدیم مجلس شود. یعنی در ابتدای آبان‌ ماه هر سال، قسمت اول بودجه که ماده‌ واحده‌ای مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کشور و صرف منابع عمومی بودجه کشور و همچنین تراز‌های عملیاتی سرمایه‌ای و مالی بودجه عمومی دولت است، باید به تصویب مجلس برسد و پس از آنکه این مصوبه به شکل قانون درآمد، مبتنی بر آن قسمت دوم لایحه که شامل ارقام و جداول است به مجلس تقدیم شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان اظهار کرد: با این مصوبه ساز و کار بررسی بودجه و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی کاملاً متفاوت از سال‌های قبل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار