اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری کافی نیست

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تسریع در روند تکمیل طرح نهضت ملی مسکن گفت: پیشرفت فیزیکی پایین این طرح در برخی مناطق استان آسیب‌شناسی شود.

غلامعلی حیدری در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن استان کافی نیست و باید افزایش یابد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب مسکن‌های ساخته شده ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در چهارمحال و بختیاری افزود: مسکن‌های در حال احداث از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۳۵ درصد و واحد‌های مسکونی اداره‌کل راه و شهرسازی استان ۳۸ درصد پیشرفت دارد.


بیشتر بخوانید


حیدری تامین مسکن را از برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار دولت سیزدهم اعلام و تصریح کرد: جهش در تولید مسکن از توصیه‌های مهم رییس‌جمهور به استانداران است.

وی قوانین اجرای طرح‌های هادی و ساخت مسکن در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر را جزو وظایف و اختیارات استان‌ها دانست و یادآور شد: به‌همین منظور تسریع در رفع موانع طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری ضروری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری توجه به اجرای طرح خودمالکیتی در احداث مسکن ویژه طرح نهضت ملی مسکن را ضروری دانست و اظهار داشت: رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برای تامین مالی مختص تسهیلات ساخت مسکن در استان قول‌هایی داده که پیگیری آن ضروری است.

وی با اشاره به لزوم واگذاری زمین برای متقاضیان مسکن در شهر‌های کوچک و روستا‌های چهارمحال و بختیاری گفت: انجام ساخت مسکن تا مرحله سفت‌کاری و سپردن نازک‌کاری به متقاضیان روند کار را تسریع می‌کند.

حیدری توجه به انبوه‌سازی در نوسازی مسکن‌های بافت فرسوده را ضروری اعلام و تاکید کرد: شهرداری‌ها در صدور پروانه ساخت و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را با متقاضیان داشته باشند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری زمین‌های مازاد بر نیاز را برای ساخت مسکن کارکنان زیرمجموعه خود استفاده کنند.

حیدری تصریح کرد: بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری در خصوص پرداخت تسهیلات برای جبران خسارات سیل در استان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۷:۴۹ ۱۹ دی ۱۴۰۱
اینقدر کوهپایه و اینقدر زمین دولتی در استان هست مثل اینکه در استخر پرورش ماهی دنبال ماهی بگردی یا در یا اینکه در برق دنبال رنگ سفید و سفیدی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۹ دی ۱۴۰۱
در شهرستانهای دهگانه سرعت عمل زیرساختها و طرحهای نهضت میبایست تندتر و پر شتابتر باشند و استان ما نیز جزو پیشروان و پیشتازان باشد نه جزو ته مانده ها و جا مانده ها