رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مردم قم:

هدف اغتشاشات از بین بردن نقاط قوت کشور بود نه برطرف کردن ضعف‌ها

رهبر انقلاب گفتند: راه علاج وسوسه تبلیغاتیِ اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان باتوم نیست، بلکه تبیین است.

همزمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم جمعی از مردم این شهر با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار گفتند: بزرگداشت نوزدهم دی سال ۵۶ هر سال تکرار می‌شود. باید هم استمرار داشته باشد. در آینده هم باید این رشته‌ی نورانی دوام پیدا کند. چرا؟ چون حادثه یک حادثه‌ی تحولی بزرگ بود، حادثه‌ی عادی نبود. زنده نگه داشتن حوادث تحولی تاریخ وظیفه‌ی همه است.

ایشان اظهار کردند: چرا می‌گوییم نوزده دی قم یک حادثه‌ی تحول‌آفرین و تاریخی است؟ چون شروع و سرآغاز یک جهاد بزرگ است. از اینجا یک جهاد بزرگی آغاز شد در سراسر کشور که هدف این جهاد هم این بود که ایران عزیز را از هاضمه‌ی غرب بکشد بیرون. ایران که له شده بود زیر دست و پای فرهنگ معوج و غلط غربی و زیر تسلّط سیاسی و نظامی غربی، این را بکشد بیرون، مستقلش کند، هویت تاریخی ایران را احیا کند. هویت تاریخی اسلام و ایران، ایران اسلامی است.

مقام معظم رهبری افزودند: این هویت اسلامی ایران گم شده بود. اگر کسی می‌آمد در خیابان‌های تهران راه می‌رفت، نه حالا فقط هم تهران، در خیلی از شهر‌های دیگر، حتی در یک جا‌هایی از مشهد ما اگر کسی راه می‌رفت، احساس نمی‌کرد اینجا یک کشور اسلامی است، اینجا یک مردم مسلمانی زندگی می‌کنند.

رهبر انقلاب فرمودند: راهبرد جریان باطل کتمان یا کمرنگ‌کردن ایام‌الله است؛ راهبردش این است که نگذارد این‌جور روزها، این‌جور حادثه‌ها زنده بمانند و نورافشانی کنند.

ایشان افزودند: از نظر جبهه‌ی باطل این ایام غالباً کتمان می‌شوند یا حتی به انکار هم می‌رسد. روز بیست و دوی بهمن کتمان می‌شود، روز سیزده آبان، روز نوزده دی، روز نه دی، روز بیست و نه بهمن قضیه‌ی تبریز، روز تشییع شهید سلیمانی، روز تشییع شهید حججی، این‌ها همه ایام‌الله‌اند. این‌ها را می‌خواهند کتمان کنند. این‌ها هر کدام یک مشعلی هستند که از نظر جریان باطل باید خاموش بشوند، جریان باطلی که در مقابل شما، در مقابل این ملت، در مقابل این انقلاب قرار دارد این مشعل‌ها را بر نمی‌تابد، این‌ها را باید نابود کند، مشعل‌ها را خاموش کند.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین(ع) آمدند جنگیدند، کشته شدند، همه‌شان کشته شدند، اما در تاریخ این‌ها را مدح نمی‌کنند. چرا؟ چون دیر جنبیدند. شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آنجا می‌ایستید تماشا می‌کنید، امام حسین(ع) به شهادت می‌رسد، بعد دلتان می‌سوزد، آن وقت می‌آیید در میدان. این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است.

ایشان بیان کردند: کار را به هنگام باید انجام داد. نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ی ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم.

رهبر انقلاب اظهار کردند: بنده باز هم برای چندمین بار سفارش می‌کنم شرح حال این خانواده‌های شهدای دوران دفاع مقدس یا دفاع از حرم اهل‌بیت را بخوانید، ببینید چه سختی‌هایی را این‌ها متحمل شدند. این جوان همسر عزیزش، فرزند نور چشمش را رها می‌کند می‌رود برای ادای تکلیف در دفاع مقدس.

ایشان اضافه کردند: هزار‌ها این‌جوری رفتند وارد میدان شدند خب نتیجه چه می‌شود؟ نتیجه این می‌شود که یک دیوانه‌ای مثل صدام با امکانات فراوان وارد میدان می‌شود، آمریکا کمکش می‌کند، اروپا کمکش می‌کند، ناتو کمکش می‌کند، شوروی کمکش می‌کند، کشور‌های مرتجع عرب مثل ریگ پول به پایش می‌ریزند آخرش هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند برمی‌گردد دست از پا درازتر.

رهبر معظم انقلاب گفتند: وقتی ما یک جوانی مثل جوان‌های دوره‌ی دفاع مقدس در میدان داریم که پشتشان گرم به آن ایمان است و یک کسی مثل امام دست و بازوی این‌ها را می‌بوسد نتیجه این می‌شود پیشرفت حتمی است. بله جنگ احزاب بود، امّا در این جنگ احزاب ایران پیروز شد؛ یعنی همه‌ی قدرت‌های دنیا دست به دست هم دادند که ایران را تجزیه کنند، خوزستان را جدا کنند، فلان جا را جدا کنند یک وجب از خاک کشور را نتوانستند ببرند این چیز کمی است؟ این پیروزی کوچکی است؟ وقتی حرکت می‌کنیم، احساس تکلیف می‌کنیم، خطر را قبول می‌کنیم، وارد میدان میشویم نتیجه این است دیگر این تجربه‌ی ماست دیگر.

رهبر انقلاب افزودند: یک عده‌ای و خارجی‌ها در تبلیغاتشان اینجور می‌خواستند وانمود بکنند که این اغتشاشات که حالا یک تعدادی می‌آیند در خیابان‌ها و فریاد می‌کشند و فحش می‌دهند و یک شیشه‌ای را می‌شکنند و سطل زباله‌ای را آتش می‌زنند مخالف با ضعف‌های کشورند؛ ضعف‌های مدیریتی، ضعف‌های اقتصادی و... نه، بنده به شما عرض می‌کنم عکس این قضیه است. این‌ها می‌خواستند نقاط قوت ما را از بین ببرند.

ایشان فرمودند: در اغتشاش‌های اخیر هم دست دشمن خارجی عیان بود. حالا یک عده‌ای انکار کردند. تا آدم میگوید دشمن خارجی، فوراً برای اینکه حالا یک جناحی را یا یک شخصی را یا یک گروهی را یا یک دولتی را به زمین بزنند، فوراً آن را انکار میکنند. یعنی نه‌خیر، تقصیر شماست. ولی نه، دست خارجی‌ها واضح بود، معلوم بود. آن کار آمریکاییها، آن کار اروپاییها، کشور‌های مختلف اروپایی هرکدام یک جوری در این قضیه وارد شدند به طور عیان، آشکار، نه مخفی. معلوم شد که چه کسانی در این قضیه دخالت دارند در این اغتشاش‌های اخیر هم این‌جوری بود. نمیشود ندیده گرفت این‌ها را خب اینجا هم مهمترین بخش کار، تبلیغات بود. فضای مجازی را دیدید، رسانه‌های خارجی را از غربی و عربی و عبری و امثال این‌ها ملاحظه کردید دیگر. اینجا هم بنابراین نقش اول مال تبلیغات بود. خب یک عده‌ای این‌جور می‌خواستند وانمود بکنند و خارجی‌ها در تبلیغاتشان این‌جور وانمود می‌کردند که این اغتشاشاتی که حالا یک عده‌ای، تعدادی می‌آیند در خیابان‌ها و فریاد می‌کشند و فحش می‌دهند و یکجایی را یک شیشه‌ای را می‌شکنند و یک سطل زباله‌ای را آتش می‌زنند و فلان این‌ها مخالف با ضعف‌های کشورند، ضعف‌های مدیریتی، ضعف‌های اقتصادی، ضعف‌های فلان، نه، بنده به شما عرض می‌کنم عکس قضیه [است].

مقام معظم رهبری اظهار کردند: این کسانی که آمدند وارد اغتشاشات شدند و این‌ها را راه انداختند هدفشان برطرف کردن ضعف‌های کشور نبود، هدفشان از بین بردن نقطه‌های قوّت کشور بود. نقاط قوّت را می‌خواستند متوقف کنند و الّا بله ما مشکل اقتصادی داریم شکّی نیست، مشکل معیشتی مردم را داریم آیا مشکل اقتصادی با آتش زدن سطل آشغال حل می‌شود؟ با آمدن و اغتشاش کردن در خیابان حل می‌شود؟ این‌ها نمی‌خواستند نقاط ضعف را از بین ببرند این‌ها می‌خواستند نقاط قوّت را از بین ببرند. خب این‌ها خیانت بود بلاشک خیانت بود و دستگاه‌های مسئول هم برخورد جدّی و عادلانه می‌کنند با خیانت و باید هم بکنند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: یک مساله جهاد تبیین است. بار‌ها و بار‌ها بنده تکرار کردم و باز هم تکرار میکنم. دشمن در راس نقشه‌هایش، تبلیغات است. به قول خودشان پروپاگاندا. علاج پروپاگاندا تبیین است؛ از زبان‌های مختلف، از حنجره‌های مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف. وسوسه‌ای را که روی آن جوان و نوجوان اثر میگذارد چه چیزی میتواند برطرف کند؟ باتوم که نمیتواند برطرف کند، آن وسوسه را تبیین میتواند برطرف کند.

 ایشان تصریح کردند: باید کار‌های بزرگ انجام بگیرد، باید کار‌های تحوّلی انجام بگیرد. به نظر من، می‌تواند انجام بگیرد. مسئولین مؤمنی وجود دارند، مسئولین پُرکار و پُرتلاشی وجود دارند. می‌تواند کار‌های تحوّلی انجام بگیرد. خود انقلاب بزرگترین تحوّل بود. کار‌های مقدّمات انقلاب، هر کدام، یک کار تحوّلی بود. این‌ها بود که ما را توانست از آن گردنه‌های سخت عبور بدهد. بعد از این هم، چه در زمینه‌ی اقتصاد، چه در زمینه‌ی فرهنگ، چه در زمینه‌ی امنیّت، چه در زمینه‌های گوناگون، زمینه‌ی علم، کار‌های تحوّلی و بزرگ لازم است. به نظر من، این کار ممکن است. آدمش را داریم، مسئولینش را داریم، کشور بحمداللّه جوان‌های خوبی دارد. در همین دانشگاه‌ها و در بسیاری از حوزه‌های علمیّه در سراسر کشور و در بین مردم گوناگون، طبقات گوناگون، افرادی هستند که می‌توانند کار کنند، کار‌های مبتکرانه، کار‌های نوآورانه و کار‌های تحوّلی.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
حالا مگه ضعف ها را برطرف کردید ؟؟// فقط حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
کدام نقاط قوت؟ گرانی ، بیکاری ، اختلاس ، تورم ....؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
بله قطعا هدف برخی از اغتشاشگران نادان و طرفداران آزادی مطلق بدون حد و مرز همینه که فرمودید. متاسفانه

ولی مردم شریف که اعتراض بحق دارند و مطالبه گری واقعی، منطقی و اصلاح کننده ، می نمایند متاسفانه توسط مسئولان نالایق و ناتوان دیده نمی شوند. و سخنان آنها شنیده نمی شود!!!!

علیرغم اینکه حضرتعالی فرمودید مردم باید مطالبه گر باشند و مطالبه گری کنند و مسئولان پاسخگو

مردم به فرموده شما لبیک گفتند ولی مسئولان متاسفانه انگار کر مادرزادند.

همچنین خدمت شما رهبری عزیز و معظم عرض می کنم که خودارو سازان متاسفانه بجای تولید با کیفیت، ارزان قیمت و مشتری مداری کاملا عکس حرکت کرده و هم صنعت خودروسازی کشور را به قهقرا می برند و هم جیب مک و جان ملت را به خطر مب اندازند!!!!!!
اینجا نیاز مبرم است که مسئولان صنعت خودرو را راهنمایی فرمایید.

آروزی صحت و سلامت،و توفیقات روز افزون شما را از درگاه خداوند متعال دارم
خداوند نگهدارتان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خیلی ساده ای!
آخرین اخبار