تشکیل ۲۴ فقره پرونده تخلفات زیست محیطی در استان قزوین

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از تشکیل ۲۴ فقره پرونده تخلفات زیست محیطی در آذر ماه خبر داد و گفت: ۱۸ پرونده آن مربوط به تخلفات شکار و صید، تخریب و تعلیف غیر مجاز است.

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: در آذر ماه سال جاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در حین گشت و کنترل  موفق به شناسایی و دستگیری ۳۱ نفر متهم و تشکیل ۲۴ فقره پرونده تخلفات زیست محیطی که ۱۸ پرونده آن مربوط به تخلفات شکار و صید، تخریب و تعلیف غیر مجاز و ۶ مورد آلودگی‌های محیط زیست بود، شدند.  
وی تصریح کرد: از متهمین حوزه شکار و صید ۲ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز (قاچاق)، ۱۵ قبضه سلاح شکاری مجاز، ۱۶۹ تیر فشنگ جنگی و بیش از ۱۰۴ مورد از انواع ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: از شکارچیان لاشه بیش از ۵۸ عدد انواع پستانداران و پرندگان که بعضی از گونه‌های شکار شده و صید شده در لیست جانوران حمایت شده بودند، کشف گردید، که پرونده متهمین و متخلفین در این خصوص پس از تشکیل جهت برخورد قانونی و اداری لازم به مراجع قضایی ارسال شده است.

 طا هری در ادامه گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت‌های گشت و کنترل و پیشگیری از تخلفات، ۸ نفر شکارچی غیر مجاز را قبل از اقدام به هرگونه شکار و صید دستگیر و نسبت به توقیف سلاح و ادوات شکار و صید اقدام نمودند.

وی افزود: در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، مامورین یگان حفاظت موفق به شناسایی واخراج بیش از هزار و  ۴۰۰ راس دام غیر مجاز و بدون پروانه چرا و خارج از فصل، اقدام قانونی لازم نمودند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: در راستای ارتقاع سطح آگاهی و دانش زیست محیطی دانش آموزان و آشنایی آنان با وظایف محیطبانان در قالب، طرح یک ساعت با محیطبانان بیش از ۵۸۵ ساعت دوره آموزشی برای دانش آموزان مدارس در سطح استان برگزار گردید.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار