برنج بدون نیاز به سموم تولید می شود

وزیر جهاد گفت: برنج بدون نیاز به سموم کشاورزی در کشور تولید شد که امیدواریم این رویه به سایر محصولات کشاورزی منتقل شود.

آقای جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی در افتتاحیه  نمایشگاه جامع کشاورزی گفت: سال زراعی خوبی در سال گذشته داشتیم و به طور متوسط ۱۷ درصد رشد داشتیم و همواره روند تولید صعودی است.

به گفته او، در فصل زراعی جاری، کشت به صورت قراردادی از یک میلیون و ۲۰۰هزار هکتار عبور کرد و امیدواریم سال آینده افزایش یابد.

ساداتی نژاد گفت: در صدور اراضی رشد ۷۰۰ درصدی داشتیم  و امیدواریم تا پایان دولت همه اراضی کشاورزی صاحب سند شوند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای رفع مشکلات صادرات محصولات کشاورزی برای صادرات به پاکستان، افغانستان، عراق و چین در حال تلاش هستیم و امیدواریم که  اتفاقات خوبی برای ما در این حوزه رخ دهد.

او گفت: شاهد رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از محل تبصره ۱۸ در دولت دولت سیزدهم هستیم به طوری که این رقم از ۴هزار میلیارد تومان به ۵هزار میلیارد تومان افزایش یافته البته با ایده آل های ما متفاوت است.

ساداتی نژاد می گوید: امیدواریم سهم بخش کشاورزی  از تولید ناخالص داخلی که ۱۱.۷ درصد است در سرمایه گداری نیز به همین میزان برسد.

اوبا اشاره به اینکه تولید محصول باکیفیت سالم و ارزان و ایرانی کشاورزی را طبق دستور رئیس جمهور دنبال می‌کنیم،گفت: برای ارتقا کیفیت سموم و کود کشاورزی تلاش مضاعفی انجام می شود تا محصول سالمی داشته باشیم.

ساداتی  نژاد گفت: در تولید برنج توانستیم بدون سموم شیمیایی تولید داشته باشیم که به دنبال ترویج آن در سایر محصولات کشاورزی هستیم.

او گفت: با توجه به اینکه قانون انتزاع در حال اجرا است تصمیم گیری در  برگزاری نمایشگاه های بین المللی باید به بخش کشاورزی برگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۹ دی ۱۴۰۱
برنج رو حتما باید آبکش کرد چون ارسنیک زباد داره
آخرین اخبار