رده بندی تنیس جهان ۲۰۲۲‎ اعلام شد/ آلکارس اسپانیایی در صدر قرار گرفت

اتحادیه تنیس بازان حرفه‌ای اولین رده بندی برترین‌های جهان در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد و تنیسور اسپانیایی در صدر ماند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اتحادیه اعلام کرد به علت بحران اوکراین پرچم دو کشور روسیه و بلاروس را از رده بندی خود حذف کرده است. رده بندی ۱۰ تنیسور برتر به این شرح است:
۱- کارلوس آلکاراس از اسپانیا ۶۸۲۰ امتیاز
۲- رافائل نادال از اسپانیا ۵۷۷۰،
۳- کاسپر رود از نروژ ۵۷۲۰،
۴- استفانوس سیتسیپاس از یونان ۵۷۱۵،
۵-نواک جوکوویچ از صربستان ۵۰۷۰،
۶- آندری روبلف از روسیه ۳۹۳۰ (۲ رده صعود)
۷- فلیکس اوژر آلیاسیمه از کانادا ۳۸۹۵ (یک رده نزول)
۸- دانیل مدویداف از روسیه ۳۸۶۰ (یک رده نزول)
۹- تیلر فریتز از آمریکا ۳۵۴۵،
۱۰- هولگر رونه از دانمارک ۲۸۷۶ (یک رده صعود)

در تاریخ انتشار رده بندی جهانی، تنیس نواک جوکوویچ از صربستان با ۳۷۳ هفته صدرنشینی همچنان رکورد دار است و راجر فدرر از سوئیس با ۳۱۰ هفته صدرنشینی دوم است.

پیت سمپراس آمریکا با ۲۸۶ هفته سوم و ایوان لندل از چک با ۲۷۰ هفته چهارم هستند. جیمی کانرز از آمریکا با ۲۶۸ هفته صدرنشینی پنجم است. رافائل نادال اسپانیایی نیز با ۲۰۹ هفته صدرنشینی بالاتر از جان مک انرو اسطوره تنیس آمریکا (۱۷۰ هفته) در رده ششم جای دارد.

کارلوس آلکاراس تنیسور ۱۹ ساله اسپانیایی در اوایل ماه سپتامبر برای اولین بار در صدر رده بندی جهانی قرار گرفت. آلکاراس رکورد جوانترین صدرنشین رده بندی جهانی را شکسته است. این رکورد قبلا در اختیار رافائل نادال اسپانیایی بود که سال ۲۰۰۵ به ثبت رسید. از زمان معرفی رنکینگ جهانی در سال ۱۹۷۳ تا کنون هیچ تنیسوری با سن کمتر از آلکاراس نتوانسته بود به صدر برسد.

کارلوس آلکاراس تنیسور جوان اسپانیایی در سال ۲۰۲۲ موفق شد عنوان مرد شماره یک را به دست آورد. نواک جوکوویچ از صربستانی با ۷ بار کسب مرد شماره یک سال رکورد دار صدرنشینی در سال‌های مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار