فقر منابع آبی در استان یزد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد گفت: استان یزد با موقعیت جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی از نظر منابع آبی جزء فقیر‌ترین استان‌های کشور است.

جوادیان زاده مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد در کنفرانس خبری در مورد پروژهای قابل افتتاح آب استان افزود: در دور دوم سفر رییس جمهور به استان یزد پنج پروژه در حوزه تامین آب و پایداری آب شرب آغاز و به بهره برداری می رسند.

او ادامه داد: این پروژه ها شامل آغاز خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد، بهره برداری از مخزن 40 هزار متر مکعبی سنگ آبی برای پایداری آب شرب استان، بهره برداری از پروژه باز چرخانی پساب برای تعادل بخشی آب های زیر زمینی و پروژه خط سبز آبرسان برای جداسازی آب کیفی صنایع از آب شرب است.

جوادیان زاده بیان کرد: استان یزد با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم آب وهوایی از نظر منابع آبی جزء فقیر ترین استان های کشور است و توسعه اجتماعی، توسعه صنعتی و کشاورزی باعث شده مصارف آب افزایش یابد و آبخوان ها و سفره های زیرزمینی با بحران روبه رو شود.

او افزود: یکی از رویکرد های دولت و شورای عالی آب کشور احیاء و تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی است که این طرح از سال 1395 آغاز شده تا در مصرف آب مدیریت صحیح انجام شود و سفره های آب زیرزمینی به پایداری برسند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار