هشدار بنی گانتس به نتانیاهو در مورد وقوع جنگ داخلی

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به نخست وزیر این رژیم درباره وقوع یک «جنگ داخلی» در نتیجه سیاست داخلی او هشدار داد.

بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در جریان نشست احزاب اسرائیلی در مورد طرح اصلاحاتی وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو، خطاب به نخست وزیر این رژیم گفت: "این اقدامی ضد میهن پرستی و صهیونیسم است و اگر به راهی که در آن هستی ادامه دهی، مسئول جنگ برادرکشی خواهی بود که در جامعه اسرائیل در حال وقوع است؛ از این رو امروز به صریح‌ترین شکل به تو می‌گویم که تو مسیر شرمساری را انتخاب کرده‌ای و ما مسیر مبارزه را انتخاب خواهیم کرد. "

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، گانتس خطالب به نتانیاهو افزود: طرحی که تو آن را رهبری می‌کنی به طور جدی به امنیت ملی آسیب می‌زند. اسرائیل بدون دستگاه قضائی قوی و مستقل در برابر دشمنان ضعیف خواهد بود و از نظر دموکراسی و توانایی خود برای حفظ امنیت و اقتصاد دچار ضعف خواهد شد. "

در مقابل، حزب لیکود که نتانیاهو رهبری آن را بر عهده دارد، پاسخ داد: "گانتس که مقایسه وزیر دادگستری با نازی‌ها و حکومت اسرائیل با رایش سوم را محکوم نمی‌کند، در واقع همان کسی است که بذر فاجعه را می‌کارد. "

چهارشنبه گذشته یاریو لوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی از یک "طرح اصلاحاتی" جامع، گسترده و بحث برانگیز برای سیستم حقوقی و قضایی اسرائیل خبر داد که در صورت تصویب، رادیکال ترین تغییر در تاریخ کوتاه رژیم اشغالگر صهیونیستی به شمار خواهد رفت.

انتظار می رود این تغییرات قدرت دیوان عالی دادگستری را به شدت محدود کند و به رژیم قدرت سیطره بر کمیته انتخاب قضات و اختیارات مشاوران حقوقی و وزارتخانه های مختلف را اعطا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار