رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت:

عملیات وسیعی را برای ارتقای سلامت برای اتباع غیر ایرانی آغاز کرده ایم + فیلم

پویش واکسیناسیون اتباع خارجی در سراسر ایران از ۱۰ دی ماه آغاز شده است و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

پویش واکسیناسیون اتباع خارجی در سراسر ایران از ۱۰ دی ماه آغاز شده است.

در این پویش ۲۷ دانشگاه با همکاری رابطان سلامت کودکان زیر ۱۵ سال اتباع خارجی را در مقابل بیماری های سرخک سرخجه و فلج اطفال واکسینه می کنند.

در همین رابطه یه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمدیم تا از روند این پویش باخبر شویم.

زهرایی رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت اتفاقی که اکنون در حال رخ دادن است این است که تصمیم گرفته شده است با همکاری دستگاه های بین المللی از جمله یونیسف و سازمان جهانی بهداشت و کمیساریای عالی پناهندگان و وزارت کشور و دستگاه های که کمک کردند یک عملیات وسیعی را برای ارتقای سلامت برای اتباع غیر ایرانی به مرحله اجرا بیاوریم.

زهرایی گفت گسترش آگاهی در میان خانواده های اتباع خارجی برای واکسیناسیون سرخک سرخجه و فلج اطفال فرزندانشان را هدف اصلی این پویش دانست.

زهرایی افزود پویش واکسیناسیون در میان خانواده های ایرانی ۹۷ تا ۹۸ درصد در مطالعات آمده است اما در همان مطالعه پویش واکسیناسیون در میان اتباع خارجی ۸۷ و نیم تا ۹۰ درصد آمده است.

زهرایی در ادامه گفت این آمار نشان دهنده ضعف اطلاعات آموزشی در میان خانواده های اتباع غیر ایرانی بسیار جدی است.

این پویش هم اکنون توسط رابطان سلامت اتباع خارجی که از میان داوطلبان ایرانی و خارجی هستند در حال انجام است.

آمارها نشان می دهد کار رابطان سلامت موفقیت آمیز بوده است و اتباع خارجی استقبال خوبی از این پویش کرده اند .

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت پیش بینی کرده بودیم ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تا جمعیت غیرایرانی را در این ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی پوشش بدیم و خوشبختانه در طی همین مدت تقریبا ۹ روزی که از این پویش گذشته ۱۲۴ هزار نفر از اتباع خارجی دریافت خدمت واکسن هم برای واکسن فلج اطفال و هم سرخجه و سرخک انجام شده است.

اکنون مسئولان اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت امیدوارند تمام جمعیت ۵۵۰ هزار نفری اتباع خارجی زیر ۱۵ سال در این پویش که تا پایان دی ماه ادامه دارد واکسینه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.