ایجاد بیش از ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: در راستای توانمندسازی مددجویان ۲ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش این نهاد در استان ایجاد شد.

همایون عمودی زاده در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی تابع وزارت تعاون در لرستان با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی به عنوان تنها مرجع و متولی سلامت اجتماعی از بدو تولد تا سالمندی اظهار داشت: طرح " شکرانه سلامت" به منظور جلب حمایت و مشارکت خیرین و نیکوکاران در راستای کمک به مددجویان و جامعه هدف اجرا می‌شود و این کمک‌ها برای تهیه جهیزیه، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، درمان، اشتغال و مناسب سازی مسکن مددجویان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به برپایی دوره‌های آموزشی، حرفه آموزی و اشتغال برای توانمندسازی مقیمان مراکز ماده ۱۶ و مجری تبصره ۲ با مشارکت اداره کل فنی و حرفه‌ای، بیان کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با آموزش‌های تخصصی متناسب با بازار کار و آموزش‌های فنی پر درآمد، می‌توانند زمینه رفع بخشی از معضل بیکاری را فراهم کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است.

وی افزود: در سالجاری با پرداخت تسهیلات ۱۵۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و پرداخت ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون حق بیمه کارفرما و خویش فرما بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد شده است که در سامانه رصد و پرتال بهزیستی کشور نیز به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.