تفریح پولدارها با نگهداری حیوانات اهلی و وحشی

خرید حیوانات مختلف به عنوان کادوی تولد مد جدیدی است که پا به زندگی اصیل ایرانیان گذاشته است.

خرید حیوانات مختلف به عنوان کادوی تولد مد جدیدی است که پا به زندگی اصیل ایرانیان گذاشته است. برخی نیز حیوانات را به قصد پر کردن جای خالی فرزند و عضو رسمی از خانواده به زندگی خود وارد می‌کنند بی آنکه تصور کنند آن حیوان چه آسیب‌هایی را می‌بیند و چقدر از زندگی در محیط خانه مورد آزار قرار می‌گیرد.

چندی پیش خبر حضور ۹ میلیون حیوان خانگی شناسنامه دار و بدون شناسنامه در ایران منتشر شد. گویی در این روز‌ها نگهداری از حیوانات نشانه سرمایه داری و لاکچری بودن است! در بین بلاگر‌ها و سلبریتی‌ها نگهداری از سگ و گربه گذشته و به حیوانات عجیب و غریب همچون ایگوآنا، مار بوآ، کروکدیل، بچه فیل و حیواناتی از این دست رسیده است.

عده‌ای از این افراد به نگهداری از یک حیوان بسنده نکرده و برای جفت گیری و پر کردن تنهایی حیوانات و برطرف کردن احساس عذاب وجدان خود جفت آن حیوان را خریداری و نگهداری می‌کنند این درحالیست که این امر از نظر روانشناسی نشانه خلا‌های عاطفی است.

در این میان قانونگذار نگاهی خاص به این مساله دارد و در قانون مجازات مصوب سال گذشته مسئولیت‌هایی را برای این افراد در نظر گرفته است، مسئولیت‌هایی که الزم است، اما کافی نیست. اما با استناد به پرونده‌های موجود در محاکم قضایی، باید تالش مضاعفی برای وضع مقررات نمود تا بتوان از حجم پرونده‌هایی با این موضوع کاست.

متاسفانه جوانان نیز به قصد پیروی از سبک زندگی اشتباه بلاگر‌ها تمایل زیادی به نگهداری از نژاد‌های مختلف سگ و گربه در خانه پیدا کردند و این اقدام را نشانه‌ای از مرفه بودن و طبقات بالای اجتماعی می‌دانند درحالیکه نگهداری برخی از این نژاد‌ها در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و اتحادیه اروپا ممنوع است.

در سالیان گذشته اقوام ایرانی از حیوانات مختلفی همچون مرغ، خروس، گاو، گوسفند، سگ، اردک و.. با فراهم آوردن شرایط زندگی این حیوانات نگهداری می‌کردند. اکنون نیز دوستداران حیوانات در روستا‌ها و خانه‌هایی که محیط مناسبی برای رفع نیاز حیوانات لازم است رواج دارد، اما نگهداری از حیوانات در منازل آپارتمانی از موضوعات تأمل برانگیز به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر ظاهراً با تنوع گونه‌های جانوری نیز همراه شده است.

کروکودیل

در این راستا مژگان جمشیدی کارشناس حیات وحش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره نگهداری حیوانات حیات وحش در منازل شخصی اظهار کرد: نباید در منزل و ویلای شخصی از حیوانات حیات وحش نگهداری شود و این امر تخلف است که سازمان محیط زیست باید با آن برخورد جدی کند. متاسفانه در سال‌های اخیر افراد ثروتمند به تفریحات جدید و متنوع و نگهداری از حیوانات بومی و غیر بومی روی آوردند و مسلما جای حیات وحش در منزل نیست.

جمشیدی درباره صدور پروانه برای باغ‌های پرندگان بیان کرد: متاسفانه وقتی شاهد این هستیم که سازمان محیط زیست روند صدور پروانه برای کارگاه‌های تاکسیدرمی و باغ‌های پرندگان را سرعت می‌بخشد طبیعی است که هرکسی پول زیادی را داشته باشد روی می‌آورد به اینکه در خانه خود باغ وحش یا باغ پرنگان خصوصی راه اندازی کند و متاسفانه بسیاری از تخلفات، قاچاق، شکار و صید غیرقانونی که صورت می‌گیرد توسط افرادی‌ست که دارای مجوز هستند. این امر دست آخر منجر به بیماری، از بین رفتن آن حیوان، فرار از منزل می‌شود که در این صورت حتی درصورت زنده گیری نیز ممکن است کشته شود.

وی افزود: این حیوانات دیگر قابلیت بازگشت به طبیعت را نخواهند داشت به دلیل اینکه این نوع از حیوانات از تولگی در خانه نگهداری شدند و بعضا دست آموز هستند دیگر نمی‌توان آنان را در طبیعت رها کرد. نگهداری حیوانات حیات وحش در منزل غیرقانونی، غیرعلمی و غیرمحیط زیستی است و از مصادیق آزار حیوانات قاچاق و تخلفات محض است که باید با آن برخورد شود.

نژاد سگ

دین اسلام همواره به حیوانات توجه داشته و یکی از شاخصه‌های آن سفارش و تاکید ائمه اطهار مبنی بر نگهداری و مراقبت از این حیوانات است. در آموزه‌های دینی و در کلام فق‌های اسلامی حفظ جان حیوانات و ضرورت رسیدگی از قبیل تأمین آب و غذای حیوانات مورد تأکید قرارگرفته است.

پیامبر اسلام درباره رعایت حقوق جانداران، شامل انسان‌ها و حیوان‌ها دستورات و قوانینى تعیین کرده اند. این قوانین و مقررات که در ۱۴۰۰ سال پیش، تعیین شده، نشان دهنده توجه اسلام به حقوق تمام جانداران است.

در ایران نیز مطابق ماده ۶۸۸ مکرر قانون مجازات اسلامی در مورد قانون نگهداری سگ مقرر می‌دارد: «گرداندن حیوانات خطرناک یا حیواناتی که مضر برای سلامت عمومی بوده یا نجس لعین می‌باشند از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسائط نقلیه ممنوع است و مرتکب علاوه بر جزای نقدی از یک میلیون ریال تا پنج میلیون ریال و به ضبط حیوان مذکور محکوم می‌گردد». همچنین نگهداری حیوانات مذکور در آپارتمان‌ها ممنوع و در منازل مسکونی چنانچه موجب نارضایتی هر یک از ساکنین شود ممنوع است. نگهدارنده در مرتبه اول موظف است با اخطار دادسرا ظرف مدت ده روز رفع مزاحمت نماید و در مرتبه دوم و یا در صورت عدم رفع مزاحمت به جزای نقدی از پانصد هزار ریال تا پنج میلیون ریال محکوم و در هر صورت حیوانات مذکور ضبط خواهند شد.

ایگوآنا

جای هیچکدام از حیوانات حیات وحش از جمله سنجاب، گرگ، ببر، پلنگ، توله گرگ و... در منزل نیست و آنان باید در طبیعت باشند.

این موضوع در بیانیه جهانی حقوق حیوانات هم آورده شده، اما متاسفانه زیاده خواهی برخی مردم و بی توجهی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به تخلفاتی که صورت می‌گیرد باعث می‌شود تا شاهد افزایش این رخداد باشیم این درحالیست که برخی از این حیوانات نیز ناقل بیماری به انسان‌ها هستند.

منبع: برنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
تازگی ھا باغ کثیف و نجس اروپایی ھا پیشرفت کردن و دیگہ سگ د مدہ شدہ براشون
انسانھای کرایہ ای و بردہ ھاشون نقش سگ بازی میکنن دقیقا خود خود سگ قلادہ میزنن غذای سگ بھشون میدن و باھاشون بہ گردش میرن
سگ و گربہ براشون منسوخ شدہ دیگہ دارہ تغییر رویہ میدن
تازہ برای اینکہ خیلی بہ فکر کشورھاشون ھستن نمیخوان شرکتھای غذاسازی سگ ضرر نکنہ خودشونم دارن غذای سگ می خورن
ی سوال اینا کہ برای سگ و حقوق سگ خودشون میکشتن
پس چی شد چرا رویہ شون تغییر کردہ ؟؟؟؟
بہ زودی منتظر تغییر موضع کارشناسان و دکترھای تبلیغ کنندہ سگ و گربہ در شبکہ ھای من و تو و انترنشنال ھم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۱ دی ۱۴۰۱
تازگیا خوک نگه میدارن سگ و گربه و خرگوش کم بود خوک هم به لیست دوست داشتنیهای بعضیا اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
u-238
۱۶:۰۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
مگه اصلا خوک تو ایران وجود داره ؟ احتمالا گراز بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۱ دی ۱۴۰۱
حالمان بهم خورد جاهلان عصر مدرن
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۴:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۱
چه وضعشه هرکی یه سگ گرفته دستش همه جارم به لجن میکشن تازه بیشترخانما سگ و گربه و خوک نگه میدارن اینها ملعون و کفار هستند زاییده ذهن اروپا و اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
بیشتر خانمها هستن که سگ و گربه نگه میدارن چون نیازهاشونو با سگ و گربه برطرف میکنن اینا اون چیزی بود که اروپا میخاست تحمیل کنه به کشورهای اسلامی که تحمیل کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
۶- قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ(ع): لَا خَیْرَ فِی الْکَلْبِ‏ إِلَّا کَلْبَ الصَّیْدِ أَوْ کَلْبَ مَاشِیَه.[۹]
امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: خیری در نگهداری سگ نیست، به جز سگ شکاری و سگ گلّه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
پس حضرت مخالف نبوده فقط توصیه نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
از یک میلیون ریال تا پنج میلیون ریال ؟ خنده دار نیست. قانونگذار نمیدونه که ممکنه مبلغ جریمه در چند سال به دلیل تورم به پول بسیار کمی تبدیل بشه ؟! واقعا این قوانین بازدارنده هست؟!! چرا قانونگذار به مردم اجازه نمیده به جرم ایجاد ترس و وحشت یا احتمال آلودگی محیط عمومی و ضربه به فرهنگ و یا آلودگی صوتی و به هم زدن آرامش و .... ، از صاحب یک سگ شکایت کنن و جریمه ای نقدی زیاد برای و تعهد بگیرن ؟ و ....؟ چرا فقط جریمه ی نقدی به خزانه اونم چنین ارقام مسخره ای ؟! مگه این مردم نیستن که دارن صدمه میبینن ؟ متاسفانه این ضعف و مشکل قوانینه که باعث شده اوضاع اینچنینی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۲۱ دی ۱۴۰۱
واقعا متاسف برای این افکار پوسیده سگ نجس نیست اینو تو مغزتون فرو کنید چون دزد میگرفت نجس شد زندگی بدون سگ معنایی ندارد سگ اشرف مخلوقاته باید داشته باشی تا متوجه شی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۱ دی ۱۴۰۱
انسان اشرف مخلوقاته نه حیوان پست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
جانم چی اشرف مخلوقاته!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۲ دی ۱۴۰۱
وااای تو نه میدونی نجس چیه نه می دونی اشرف مخلوقات کیه!!!سگ نجسه همونطور که خون انسان نجسه و این به معنی پرهیز شدید و رعایت پاره ای از احکامه
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۰۰:۲۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
واقعا نمیدونم بعضی هاتون چی توو کله تون اه که بچه آوردن رو با سگ آوردن مقایسه میکنید - جای تاسف داره - بچه یه مقوله س و سگ یه مقوله دیگه - و انقد همدیگه رو قضاوت نکنید - اگه هر کسی به خودش و زندگی خودش فکر کنه و به کسی دیگه کاری نداشته باشه دنیا بهشت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۱ دی ۱۴۰۱
کی به کیه توام سگ رو بچه خودت کن اینجوری راحت میشی و دنیا برات بهشت میشه
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۲:۳۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱
هر چی آدم هایی با طرز فکر تو روی زمین کمتر باشن به بهشت نزدیک تر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
شکاف فرهنگی بین مردم است هر روز شاهد کم رنگ شدن شریعت هستیم این همه تبلیغ نماز و مناجات وروزه از پیش دبستانی تا دکترا چه چیزی را به مردم اموختیم بهشت اجباری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
آقا شاید کسی دوست داره نگه داری کنه به ما چه ربطی داره‌‌. داره محبت به سگ یا گربه می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سگ کثیف‌ترین موجود است دیگه با یک بودن کلاسش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
لیاقتشون همینه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
هر خبری در مورد حیوانات در خبرگزاری های غربی می خوانم به نوعی دعوت به حیوان نوازی است و هر خبری در رسانه های ایرانی می بینم ناشی از سگ ستیزی و فرهنگ بربریت علیه حیوانات بی گناه است !! اینست که جهان سومی هستیم و اینست که خدا از ایران رو برگردانده ! البته اگر کور دل نباشیم و واقعیات و ریشه مشکلات را ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
شهروز
۱۸:۱۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
با دیدن کامنت های این آدمهای حیوان ستیز متوجه شدم که ما هنوز قرنها با تمدن و خداشناسی فاصله داریم !! و اینست که یک روز خوش ندارید . چون قادر نیستید با آفریده های پروردگار مهربان باشید و خدایشان هم با شما مهربان نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۱ دی ۱۴۰۱
والله پروردگار من که نگفته با سگ بخوابیم و بلند بشم و مثل بچه و شوهر بهش رسیدگی کنم اگه پروردگار شما اینجوری گفته لطفا اسم پروردگارتون بگید ماهم بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
فضولات حیوانات خانگی یا در سلطل زباله ریخته میشود که برای کسانی که زباله ها را بازیافت میکنند بسیار خطرناک است ویا در مسیر فاضلاب ریخته می شود که برای اعضای خانواده بسیار خطرناک است.
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۷:۴۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خدا می دونه چه وقت شما جماعت علاف و متحجر قصد دارید همگام بشید با مردم با فرهنگ و حیوان دوست کشورهای متمدن و دست از چرند گویی و حیوان ستیزی و دخالت در زندگی و سلایق مردم بردارید! چه وقت اینقدر شعور پیدا می کنید که بفهمید حیوانات آفریده های دوست داشتنی خدا هستند و محبت به آنها فقط کار انسان خدا شناس و خوش قلب است . ادمین نامردی اگر نظر منو نشر ندی
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۴:۰۲ ۲۱ دی ۱۴۰۱
آره ن مثل شما مثل بچه خودتون بهش رسیدگی کنیین و محبت کنید و نیازهاتونو باسگ و گربه برطرف کنید شما عجب پروردگاری دارید راستی اسم پروردگارتون چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۱۷:۳۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
نگهداری سگ برای دامداران مناسب است تا از گاو و گوسفند و سایر حیوانات اهلی محافظت کند نه زندگی عادی
در سریال حضرت یوسف(ع) به این موضوع اشاره شد که افرادی که سگ و گربه نگهداری می کنند نور ایمان در قلب خود ندارند و باور و اعتقادات ضعیفی دارند
به امید آنکه همه انسانها از جهالت دور شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خوب وقتی نمیشه ازدواج کرد و فرزند آورد قشر متوسط و پایین تر رو میارن به عادت های قشر مرفه و نبود امکانات رو با حیوانات پر می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
حالاچرا اجازه میدین اینا با سگاشون تو پارکها بچرخن ودنبال جایی برای اینکه سگشون کثافتکاری کنه وخودش تخلیه کنه ۲۴ساعت توپارکها بچرخن کجای دنیا چنین مجوزهایی به مردمشون میدن؟!!! واقعا جای تعجب داره ، من که ازخودشونو سگشونو زندگیاشون حالم بهم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
وقتی دولتهای قبلی برای این عوضیا امکانات جورکردن ودر ودکان بازکردن وهنوزم اجازه میدن توهرکوی وبرزنی مغازه تجهیزات حیوانات خانگی بازکنن و مجوزدرخواست شغلهای ازین دست بهشون داده میشه چراکه بعضی خانواده های بیخانواده دنبال نگهداری ازحیوونا نباشن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
علامه جعفری می گویدبرای اجازه اجتهادخودم یک رساله نوشتم درموردحقوق حیوانات خدمت استادبردم وایشان تعجب کردندکه من هم تاالان به این مسائل آگاهی کامل نداشتم ...مثلادراسلام می فرماید حیوان رانباید جلوی مادرش یافرزندش کشت ...یااگرسوارمرکب هستیدومیخواهیدباکسی صحبت کنیدپیاده شویدچون مرکب صندلی شمانیست..دربمنزل اول علوفه حیوان رازبدهیدبعدغذای خود را بخوریدحالاحقوق حیوانات رابه اسم نگهداری حیوان پایمال کرده اند اُف برشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
تفریح پولدارها نگهداری حیوانات هست تفریح محرومین زورگیری و دزدی و خفت کیری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
مغازه های پت شاپ را ببندید
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۶:۳۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سگ حیوان وفادار و خیلی خوبی است.من دو تا خونه دارم و اصلا ناراضی نیستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
من چند وقت پیش به سگ صاحب کارم یه چخ کردم صاحب کاره برگشت به عقیده خودش از لحاظ علمی خیلی سگ را از انسان بهتر میدانست وآخر صحبتهش هم به پیغمبر خدا توهین کرد . به نظر من ما ایرانی ها اسلام رابه گند کشیدیم
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۱۶:۲۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
پولدار هارو اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خیلی هم بد نشد اینستا را فیلتر کردند بدجوری تبلیغ سگ می کرد اگر کسی هم سگ داره باید فقط از خونه تو سبد کنه ببره تو ماشین نهایتا تو بیابون بگردونه هرجای عمومی حتی در پله های آپارتمان هم باید ممنوع باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
معلومه حرفات از روی معده هست یا پول نداری سگ بخری. بجای کنایه به مردم بگو مشکلشون چیه که سگ گردانی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
من به دلایلی گاهی اوقات یادم می رود که نماز صبح چطوری خوانده می شود. تا فرصت داریم در راه راست قدم برداریم. وقت عزیز ، گران قیمت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
چ ربطی داشت الان....معلومه هنوزتو خوابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
وقتی نمیدونی نماز صبح چطوریه یعنی فقط از روی اجبار و عادت میخونی. تو منو نمیشناسی اما بهت میگم مومن واقعی به نماز تنها نیست به عمل به کلام خداست
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۴:۵۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خب هم درست فرهنگ سای کنید هم کلا خرید فروش رو قانونا ممنوع کنید.الان که کلی مغازه رسما دارن خرید فروش می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
مغازه فروش لوازم حیوانات رونق پیدا کرده تو خیابون ما فقط دو تا مغازه ست که وسایل مخصوص سگ‌و گربه و حیوانات خانگی رو میفروشه ملت دیگه حوصله بچه ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
بله باید مثل مغازه دخانیات محدود بشه تا تبلیغ نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سگ در جایگاه و حیطه کاریش قابل احترامه ،
دامدار به هوای سگ گله میزنه کوه وطبیعت
سگ زنده یاب
سگ مواد یاب
نگهبان شرکت ،کارخانه و غیره وغیره
و اما یه سری سگ اومده با تغییر کاربری
نازک نارنجی ، لوس ،وازهمه مهمتر لیس میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
مطمئنا مورد آخری که گفتی در حیطه کاریه خودته :) خوب بلدی ناقلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
ربطی به مرفه نشینی ندارد. شکاف فرهنگی شدید حکمفرما شده. و به سمت خوبی پیش نمیره. روز به روز طرفداران سنت و شریعت کم و کمتر میشن. حتی خود افراد مومن و متدین هم اینو دیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
آلودگی رختخواب و فرش و نفس و بخار دهان سگ، نظافت و غذایش، بعد شخص سگ‌ باز نمازش چه می شود‌؟! خسرالدنیا و الاخره، هر چقدر که کسی خدا و راه مستقیم را کنار بگذارد آماده گرفتاری های عجیب و غریب باشد. آیا فرد سگ‌باز نمی تواند سرپرست یک بچه یتیم و یا فقیر باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۷:۵۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
شرم کن و موجود وفادار خدا رو کثیف ندون !! کی بهت گفته از سایر موجودات برتری ؟؟ خدا گفته؟ کجا گفته دقیقا ؟! مگر مغز نداری که هر آموخته خرافی و پوسیده ای رو باور کردی و با مهربان ترین مخلوق خدا دشمنی میکنی؟ قبول بودن یا نبودن نماز افراد در صلاحیت توست ؟؟ خدایی تو ؟؟ مطمئن باش اون انسان سگ دوست از تو قلب بسیار رئوف تری داره و خدا هم بیشتر دوستش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
بجای بستن واتساپ یه فکری بابت این سگ فروشی ها تو بازار و غذا و وسایل سگ بکنین ، اینا رو جمع کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
هر چیزی جای خود داره.توی واتساپ هم یک عده سگ داشتن مخ بچه ها شستشو میدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
آره چی هست این سگ نجس که تو زندگی مردم اومده الهی نسلش منقرض بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
اکثرا خانمها بیشتر سگ و گربه نگه میداره یه جورایی انگار بچشون حساب میکنن کفر بر همچین آدمایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
کفر بر شما که این خانونها رو مجبور کردید سگ و گربه نگهداری کنند. شما تا پل خراب نشه به فکرش نمیافتید. پس حرف مفت نزنید. علاج واقعه قبل از وقوع نه اینکه نوش دارو بعد مرگ سهراب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خلایق هرچه لایق.
سگدونیه زندگیشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
مردم جاهل شدن
Iran (Islamic Republic of)
دهشایی
۱۹:۰۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
نمی فهمید که چی میگید.من گربه مجروح و بی پناهئ را درمان کردم الان اگه نبینم اش انگار یه چیزی را گم کردم.
همه ما مخلوق پروردگاریم.به مخلوقات پروردگار احترام بزاریم.
به هر از حیوون تا آدم می تونم در حد توانم کمک می کنم.زیر خط فقر هم هستم.مرفه بی درد نیستم
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۱:۰۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
طرف دختر یا زن به جای اینکه به فکر شوهر باشه به جای اینکه ازدواج کنه توقعاتشو کم کنه داره تو خونش سگ و گربه نگه میداره و نیازهاشو با حیوون برطرف میکنه
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۵:۱۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
دخترای امروز حاضر نیستن چوب نداری شوهر رو بخورن مگه چند بار به دنیا میان حق دارن زندگی متاهلی واقعا سخته با این اوضاع بد اقتصادی همون بهتر مجرد بمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
تو اونحای میبینی ک چکار میکنن...کافر همه را ب کیش خود پندارد...ذهن تو از سگ هارم خطرناکتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
دخترای امروز کلا پرتوقع هستند.پسراشم همینطور. سخته انسان بودن و باشرافت زندگی کردن حق با شماست..... بی تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
در جواب به کاربر بیتا

پس با این طرز فکری که داری حتما شوهر گیرت میاد با همون سگ و گربه ارتباط داشته باشی بهتره همین امثال شماها توقعتونو انقدر بردید بالا که حتی مدیر بانک هم نمیتونه از پس توقعتون بربیاد

مگه زندگی همش پول و مادیاته ؟
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۸:۲۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
پاسخ به کاربر بیتا : واقعا متاسفم برای این طرز فکرت امثال شماها به شوهر مثل بانک و دستگاه پولساز نگاه میکنیدمگه مرد یا شوهر چه گناهی کردن که مرد شدن مگه گردن مرد که باید خرج زندگی رو بده زن و مرد باید دونفری یه زندگی رو بسازن تو همون با سگ باشی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
متاسفانه وقتی انسانی خیلی ضعیف باشه به جای روبرو شدن و مدیریت و حل مشکلات . سعی میکنه راه آسون رو انتخاب کنه که احتمالا فرار هست و خودش رو فریب میده ، احتمالا توجیح های عجیب و غریب هم میکنه که در مقابل دیگران و برای خودش ژست بگیره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
بسیاری از بیماریهای ناشناخته و کم علاج و بی علاج از همین حیواناتی همچون سگ و گربه است علم بشری که حریف کرونا نمیشود و هزاران هزار کشته بر دست بشر گذاشته آیا توان مقابله با ویروسهای ناشناخته و میکربهایی پیچیده تر را دارد
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خدا کرونا رو فرستاد به جونتون تا بفهمید آلودگی از شما آدمهاست نه اون طفلک های بی گناه اما انگار عاجز از درک بودید . من یک عمره سگ دارم و تمام آزمایش های سالانه ام کاملا سالمه . پس لطفاً چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
بسیاری از بیماریهای ناشناخته و کم علاج و بی علاج از همین حیواناتی همچون سگ و گربه است علم بشری که حریف کرونا نمیشود و هزاران هزار کشته بر دست بشر گذاشته آیا توان مقابله با ویروسهای ناشناخته و میکربهایی پیچیده تر را دارد
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۳:۱۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
ی کلمه ام از مادر عروس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سحر مادره عروسه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
زمانی ک سگ رو برای نحات انسان استفاده میکنین نجس و خطرناک حساب نمیشه ولی برای نگهداری نجس ش میکنین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
اشکال نداره،متاسفانه دیدت بیشتر از این نیست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
آدم بی منطق کسی وجود سگ را انکار نمیکنه اما خیلی جاها مثل منازل پارکها چون باعث ترس میشه خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
اون موقع هم نجسه ولی یه مساله مهمتر نجات جان انسان هست مثل اینکه شخص سالم نباید دارو بخوره ولی شخص بیمار موظف به خوردن داروست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سگ جاش توی خونہ و توی رختخواب انسان نیست
جاش بیرون خونہ و برای نگہ داری از گلہ و گوسفند و نگھبانیہ
سورہ کھف رو بخونید ببینید سگ اصحاب کھف ھم دم در غار (ببینید بیرون غار متوجہ شدید ) بہ خواب رفت و ھمونجا ھم موند و ھرگز پاشو توی غار نذاشت
ھم از نظر بھداشت ھم از نظر شرع و دین این آیہ ھا حرف زیادی برای گفتن دارن
این آیہ ھا رو خدا برای این روزھای ما فرستادہ میدونست ی مشت ابلہ قرارہ چہ کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
به اینا کاری ندارم
خب اون سگ هارو تو خونه نگه نمیدارند و موجب آزار کسی نمیشه برای نجات جان انسانه نه اینکه بازیچه دست انسان.
درضمن سگ حیوانه و حق زندگی و آزادی داره تو زیست بومش
نه تو خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خدا شفات بده
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۵۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
این قماش سگ ستیز و ضد حیوان تصور می کنند خدا دنیا رو فقط برای اینها آفریده و همه موجودات باید در خدمت این قماش باشند . دیدشون بیشتز این نیست متاسفانه. خلاصی هم نداریم ظاهراً از دست افکار پوسیده اینها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
از قدیم این بوده که خدا یک چیز به آدم میده یه چیزی ازش میگیره به این جماعت خدا پول داده ولی عقلشون گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
آخ گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
ب یه سری هم قدرت داده وجدان انسانیت رو ازشون گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
12:58
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۰:۰۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
تفریح پولدار رو بیخیال شو برا تفریح مردم عادی چی دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
همنشینی با زن و فرزند.همصحبتی با زن و فرزند.با پدر و مادر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
منی که همس و فرزند ندارم چی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
۱۲:۳۴
خوب شماهم بجای برداشتن تحریم ها و اینهمه فشار روی مردم بفکر مشکلات داخل کشور باشید . اگه تفریح فقط زن و فرزند هست پس اقتصاد هم فقط داخلیه نه خارجی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
ناشناس جان گل گفتی
شاید نداره این دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
هر خونه باید یه حیوون خونگی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
به شرطی که نجس نباشه.به شرطی که حکم بچه را براشون نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
نه نباید؛چه لزومی داره؛خودمون توخونه جا نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
از هر نوعی حیوانی بیزارم محیط را آلوده می کنه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۸:۰۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
دنیا داره به سمت پیشرفت میره . این غافلین از خدا بی خبر هنوز سگهای معصوم رو نجس خطاب می کنند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
طرف خونه اش ۴۰ متر بیشتر نیست، بجای بچه داره سگ نگه میداره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
مرگ بر مرفه نشینان بی درد.بجای این کار اگر چندتا بچه یتیم زیر پوشش خودشان قرار دهند بهتر نیست ولی فقط از غرب سگ بازی هاشو یاد گرفتند نه انسان دوستی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
بچه یتیم پیش خانواده خودشه وقتی یه نفر محکوم به تجرد میشه جای خالی رو با این حیوانات پر میکنه، لطفا از این دید به قضیه نگاه کنید وقتی من امکان تشکیل خانواده برام فراهم نیست و زندگی شهری دارم به نظرت این حیوانات مونس من نمیشه
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
طرف بچه داره. بچه اش رو اینجوری بوس نمی کنه که سگه رو بوس میکنه. حال آدم بهم می خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
ببخشید جنابعالی از کجا میدونی که طرف به ایتام ومحسنین کمک نمیکنه...ادمی که حیوانی راتحت تکلف خودش قرار میده بدون انقدر مهربونه که حتی به حیواناتم رسیدگی میکنه چه برسه به همنوعش...به زمینیان رحم کن تا اسمانیان بر تو رحم کنند...والسلام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
این که یه حیوان را که برای زندگی با انسان خلق نشده میاری توخونه مجبورش میکنی ذاتش را تغییربده قوانین خونه تو را رعایت کنه مهربونی نیست اونایی که مهربانند اون وقتی که براسگ میذارند برا همنوعشون بذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
۹:۲۴ اگر زندگی ساده را بپذیری و اهل کار باشی.میتونی همسر و فرزند داشته باشی به جای اینکه سگ و گربه را مونس خود کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
ناشناس۱۲:۳۶ من ساده ام و سگ و گربه ندارم و اتفاقا شاغل هم هستم ولی متاسفانه ازدواج قسمتم نمیشه، اینقدر از ادمها نارو و سختگیری دیدم مطمئنم اگه سگ داشته باشم وفادار و مهربونه، کی بدش میاد ازدواج کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
از جهنم خدا از خشم و غضب خدا باید ترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱
هیچ حیوانی جای خانواده رو پر نمیکنه و فقط ممکنه اون درد رو مدتی پنهان کنه در حالی که حتما مشکلات روحی و روانی برای شخص خواهد داشت . چون از درمان نامناسبی برای اون درد استفاده کرده .شاید شبیه کسی که اعتیاد شدید داره و فکر میکنه که داره درد خودش رو دوا میکنه ولی اون درد همیشه هست و عوارض این اعتیادش هم به اون اضافه میشه. ضمنا تنهایی و سعی در انسان قوی بودن بهتر از چنین رفتاری و سعی در همنشینی و هم‌صحبتی با بعضی حیواناته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
تو رو خدا برای سگ های ولگرد کاری کنین امنیت نداریم از دستشون ...در کمالشهر کرج گله ای این سگ ها مشاهده میشه واقعا تاسف بار هست خیابون ها پر از سگ هست که بچه هامون رو با ترس ولرز به مدرسه می بریم
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۸:۰۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
شب و روز دعا می کنم هر چه به خاطر شما برای سگهای معصوم اتفاق می افته ، به حق امام زمان برای بچه هاتون اتفاق بیفته انشاالله. صدها سگ بی پناه رو که شما نادانها ولگرد خطاب می کنید تا به حال غذا دادم ، هیچکدام حمله نکردند و جز محبت و قدرشناسی ندیدم ازشون . روزگار امثال شما را به خدای سگها واگذار می کنم تا جوابتون رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
چقدر هم جریمه اش سنگینه قوانین سی سال پیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
فروشگاهها پر شده از غذاهای حیوانات .لباس واسباب بازی .یه ینده خدایی به سگش میگه بابام بیا عزیزم ..خخخ ببین به کجا رسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
قبلا اگربه کسی می گفتی پدرسگ دعوا می شد.حالا خودش سگ را بابا صدا می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
عوض اینکه بچه دار بشین که موقع پیری و کری و کوری یکی باشه باهاشون حرف بزنه...سگ و گرفته میارن به جای بچه ... امان از نفهمی و غرب زدگی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۹:۱۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خدارو شکر تو فهمیده و خوبی.
فقط رو تربیت بچه هات کار کن مثل خودت نشن
سگو تربیت کنی می تونه زنده یابی کنه ولی انسانو نتونی بلای جامعه میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۳۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
تو شکر اونایی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
ز آدمی آدم درآید
وز سگ توله سگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خلایق هرچه لایق
Iran (Islamic Republic of)
الیگودرز
۱۱:۳۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
حدیث از معصوم
درخانه ای که سگ باشد
فرشتگان از آنجا دور می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند
از آن طرف هم داریم
اولیک کاالانعام بل هم اضل
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۳۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
در آن دنیا انسان با هر چی دوست داره
محشور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
به یکی گفتند بگو دوستت کیه تا بگم تو کیستی
Iran (Islamic Republic of)
اسلام
۱۱:۳۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سگ وخوک در اسلام عین نجاست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سگ باید تو محیط خودش باشه نه تو زندگی مردم خدا لعنت کنه غرب رو که این حیوان نجس را باب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۰ دی ۱۴۰۱
الهی تمام سگ ها بیماری واگیر دار بگیرند بمیرند از کره زمین پاک بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
پا. سکو. دم قرمزی.؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
تواین دنیا آدم هایی هستندکه حتی یک چیزساده که بچه شون ازشون میخواد نمیتونن بخرن شرمنده میشن تورا خدابیشترهوای همدیگه راداشته باشیم شرمنده بچه کوچیکشون نشن