توقف صادرات دام از لرستان برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توقف صادرات دام از این استان به دلیل جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز خبر داد.

جهانبخش دولتشاه اظهار داشت: قریب به ۶۲ هزار بره نر پرواری به کشور‌های خلیج فارس صادر شده است.

وی، افزود: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در سطح استان صادرات دام در شرایط فعلی متوقف است و این روند بی تردید باعث تعادل قیمت و رضایتمندی در بازار مصرف می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، به صادرات محصولات گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: در حوزه محصولات گلخانه‌ای اعم از گوجه فرنگی، فلفل رنگی و گلخانه حدود هزار تن به کشور‌های عراق، امارات، قطر، عمان، ارمنستان و روسیه صادر شده است.

دولتشاه در ادامه به گیاهان داروی اشاره کرد و گفت: در زمینه گیاهان دارویی اعم از گل‌های گل گاوزبان، گلبرگ گل رز ایرانی حدود ۱۰ تن به کشور‌های انگلستان هندوستان صادرشده است.

وی در زمینه توزیع کالا‌های اساسی تنظیم بازار نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به چهار هزار و ۸۷۵ تن برنج و چهار هزار و ۳۷۲ تن قند و شکر توزیع شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به نقش شرکت‌های بخش خصوصی در صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با ورود و مشارکت برخی از شرکت‌های بخش خصوصی اقدام به خرید، برندسازی و صادرات محصولات کشاورزی استان به کشور‌های خارجی می‌کنند که این فرصت و ظرفیت مناسبی برای تسریع روند و شناختن بیشتر محصولات کشاورزی به بازار جهانی است.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.